La Virgueria i Helena Tornero s’alien per parlar de l’amor en un thriller distòpic a la Sala Beckett: ‘Demà’

Redacció

Aquesta temporada La Virgueria celebra els seus 10 anys de trajectòria sent companyia resident de la Sala Beckett, el teatre on van estrenar el seu primer muntatge. Després de portar Medusa a Gijón i estrenar Com menja un caníbal en una temporada molt intensa per a la companyia, ara aterren a la Beckett del 19 de febrer al 8 de marça la sala de dalt.

La companyia proposa Demàun thriller distòpic que gira al voltant de l’amor. El text és d’Helena Tornero, dramaturga amb qui comparteix l’ADN de la reflexió i la consciència social. La Virgueria va demanar a Tornero un text sobre la indigència, un concepte al voltant del qual volien treballar. Després de converses i reflexions, companyia i autora van arribar a la idea d’“indigència emocional”. En un món on tenim totes les necessitats cobertes, què passa amb l’afecte? En un món on tot es compra i ven, què passa amb l’amor? És possible l’amor quan hi ha desigualtat? Què és amor, i què no ho és?

La sinopsi

Demà és la reconstrucció circular inversa d’una història d’amor a partir del final d’una relació entre dues persones, la Cassandra i el Saül, i els seus amics, la Daniela i el Raúl. L’obra compta amb els ingredients bàsics habituals d’una història d’amor convencional, en un món molt proper i reconeixible, però on alguna cosa no ens acaba de quadrar. Un trencaclosques que el públic desxifrarà a mesura que l’acció avanci.

La Virgueria, companyia resident de la Sala Beckett

La Virgueria són l’Aleix Fauró, l’Isis Martín, la Marina Fita, l’Oscar Llobet, la Patrícia Bargalló i la Júlia Ribera. Creuen en un teatre compromès amb la societat, però també amb la llengua, la cultura, la poesia, la bellesa, el risc i la provocació. Els treballs de La Virgueria neixen de la necessitat d’expressar amb un llenguatge propi allò que incomoda i/o commou de la realitat. El teatre com un altaveu per donar ressò a les seves inquietuds que, alhora, són també les del públic.

Entre els seus espectacles destaquen Com menja un caníbal d’Aleix Fauró i Isis Martín (La Lleialtat Santsenca, 2019), El pes del plom d’Aleix Fauró i Isis Martín (Sala Beckett, 2018 i 2014), Medusa de Pablo Ley a partir de l’obra homònima de Ricardo Menéndez Salmón (dir. Aleix Fauró i Isis Martín. TA i TNC, 2017), Snorkel d’Albert Boronat (dir. Aleix Fauró. Sala Beckett, 2015) i Arbres de Marc Artigau i Queralt (dir. Aleix Fauró. Sala Beckett, 2014), entre d’altres.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

‘El Messies’ més espiritual arriba al Liceu

‘El Messies’ més espiritual arriba al Liceu

El Messies de Georg Friedrich Händel és probablement l’oratori més popular que existeix. És habitual que pels volts de Nadal se’n facin representacions diverses arreu, sovint en format participatiu, fet […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!