La identitat és l’eix del ‘Katharsis’, el cicle més trencador del Teatre Lliure

Redacció

Del 16 al 30 de gener el Teatre Lliure i el seu director Juan Carlos Martel aposten per una nova edició de Katharsis, el cicle que busca ampliar els marges d’allò que és teatre a través de diferents formes d’expressió i formats escènics.

Per fer-ho agruparà cinc suggerents prospotes internacionals: “Sortir de les fronteres forma part de l’esperit de Katharsis”, explicat Georgina Oliva, directora de programació i continguts del Teatre Lliure. Les cinc companyies, procedent de de diferents àmbits artístics, es qüestionaran què són i quin factors socials o personals poden condicionar les identitats, tant individuals com col·lectives.

La programació del ‘Katharsis’ ‘

La programació d’aquesta tercera edició començarà amb O Barco / The Boat (del 16 al 23 de gener), la instal·lació memorial de Grada Kilomba que reprodueix un vaixell de tràfic d’esclaus a la plaça Margarida Xirgu. El diumenge 16 de gener a les 13h es farà una única performance amb un cor local de ciutadans afrodescendents que, mitjançant una cerimònia de dol, cantaran amb la voluntat de recuperar la memòria dels esclaus que es van portar de l’Àfrica a Europa en els vaixells que Kilomba reprodueix. A continuació, se celebrarà una xerrada entre l’artista; la directora del MACBA, Elvira Dyangani Ose i Tania Adam, periodista i productora cultural.

Imatge de la instal·lació ‘O Barco / The Boat’

Del 19 al 30 de gener, Con versos, oferirà una lliçó d’història des del Fossat 2, a les entranyes del teatre, sobre la península ibèrica amb molta ironia i enginy, que serà també una manera de redescobrir l’origen d’alguns dels nostres cognoms en una espècie de conferència en petit comitè.

Divendres 21 i dissabte 22 es podrà veure a la Sala Fabià Puigserver Silenzio!, un espectacle de Ramona Nagabczynska amb un toc d’humor que vol trencar amb els protocols propis del món de l’òpera lírica i l’ideal de la veu femenina amb una proposta entre la dansa, el cant i la performance, reivindicant un ritual femení de l’antiga Grècia consistent en dir obscenitats a escena.

La director Ramona Nagabczynska vol trencar amb els protocols propis del món de l’òpera lírica

Pren el relleu a la Sala Fabià Puigserver, The Hammartia Trilogy, la trilogia de Jaha Koo, en escena el 29 i el 30 de gener, que aborda des de la seva experiència com a creador sud-coreà instal·lat a Europa, quins són els xocs culturals i identitaris entre la cultura occidental i l’europea. Es tracta de tres perfomances protagonitzades pel mateix artista sobre el colonialisme cultural d’Occident: Lolling & Rolling, Cuckoo i The History of Korean Western Theatre, tres intel·ligents i inquietants peces de teatre documental, en què l’artista enllaça històries personals amb fets històrics, polítics i sociològics per explicar quina ha incidència ha tingut l’imperalisme.

El director, videoartista i compositor sud-coreà Jaha Koo durant una de les seves perfomance

Tanca la programació de Katharsis 2022 el 30 de gener, Together, una performance clàssica de 6 hores de durada (en la que el públic podrà anar entrant i sortint de la sala) que funciona com una prova de resistència entre els artistes en escena Leja Jurišić i Marko Mandić, amb l’objectiu de saber què vol dir relacionar-se amb l’altre, fins on podem aguantar la convivència i com ens definim a través de les nostres relacions més íntimes. Durant la duració de la perfomance la dramaturga Semira Osmanagić anirà escrivint a temps el text de l’espectacle.

Per a més informació, imatges i entrades:

Escrit per
Articles relacionats
Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

L’escena de teatre infantil i familiar de Barcelona té una llarga tradició: aprofita-la, treu-los de casa i porta’ls a un dels molts espais culturals que programen espectacles per a diferents […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!