‘Hey boy, hey girl’, la versió ‘choni’ de Romeu i Julieta, a l’Atrium Viladecans

Redacció

La Joven Compañía porta en una única funció el dia 8 d’octubre la versió de Jordi Casanovas del clàssic de William Shakespeare, situat ara en un reality show de televisió, a l’Àtrium Viladecans.

teatre_barcelona-hey_boy_hey_girl

“Hem reescrit Romeu i Julieta per pensar, redescobrir i viure el fulgor juvenil dels nostres dies. El material de William Shakespeare ens permet jugar amb un referent universal i popular, per pervertir, donar-li la volta i reflexionar sobre les relacions d’amistat, amor, fama i poder tal com les conceben ara una bona part dels joves“, explica Jordi Casanovas.

El dramaturg, que va escriure l’adaptació per a la Joven Compañía, situa l’acció a Gandía, en un reality show que, després de l’èxit de la seva primera edició, decideix en la segona separar els joves protagonistes en dues cases, dues bandes diferents. I el que havia de ser un nou èxit es converteix en una confrontació entre ‘canis’ i ‘chonis’, en una autèntica tragèdia.

“M’interessa especialment preguntar-me el perquè utilitzem amb tanta facilitat algunes paraules que, inevitablement, són capaços de separar en classes, de menysprear certs grups, quan ja tots pensàvem que la lluita de classes en la nostra societat havia desaparegut”, explica Casanovas. “Chonis i canis són menyspreats, ridiculitzats, apartats de qualsevol capacitat d’aportar valor cultural com fa molt temps no s’havia fet a un grup social. Ells són la capa, en moltes ocasions, més humil de la nostra societat. Com assenyala Owen Jones al seu llibre, Chavs, és possible que alguns programes, lemes, noms i imatges que fan escarni d’ells ens serveixin a tots per ‘demonitzar la classe obrera'”.

La Joven Compañía fa així una crítica despietada contra la indústria de l’entreteniment i la seva lluita per les audiències i contra la pèrdua de dignitat de la generació “més preparada de la història” que ja ha rebut els aplaudiments del públic a Madrid durant dues temporades.

 

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!