Carousel, la gran vetllada musical

Rubén Garcia Espelta

Per Rubén Garcia / @rugarciae

El públic de Barcelona estima els musicals i, des de fa uns quants anys, el Teatre Grec s’omple de gom a gom per veure com les cares més conegudes del gènere canten partitures de Guinovart o interpreten els grans èxits de Broadway o el West End.

Aquest any, enlloc de fer una selecció d’èxits, podrem gaudir de la versió concert d’un musical mai vist aquí. Daniel Anglès i Xavier Torras, direcció artística i musical, ens proposen gaudir d’un gran títol de Richard Rodgers i Oscar Hammerstein II: Carousel. «Estan considerats els pares del musical tal com l’entenen avui en dia, i aquest és per a molts un dels millors musicals de la història. Té una de les partitures més apassionants i romàntiques que s’han escrit mai», diu el mateix Anglès.

L’any 1943 Rodgers i Hammerstein, que ja havien triomfat amb el musical Oklahoma!, van descobrir i adaptar Liliom, una història escrita per l’hongarès Ferenc Molnárc. L’obra explica l’idil·li d’un jove firaire, Billy Bigelow, amb una jove treballadora, Julie, que tenen l’esperança de donar a la seva filla un futur millor. Una història d’amor i supervivència plena de segones oportunitats i amb grans temes com If I Loved You, Soliloquy o You’ll Never Walk Alone. L’èxit va ser rotund: la revista Times el va considerar un dels millors musicals del segle XX i es va fer una versió cinematogràfica protagonitzada per Gordon McRae (paper rebutjat per Frank Sinatra) y Shirley Jones però, des de llavors, mai s’ha fet cap remake als cinemes. El musical mai s’ha deixat de representar: es va poder veure per últim cop fa un any a Londres, i a Broadway es segueix representat (al 2002 l’actor Hugh Jackman va ser-ne el protagonista).

«Hem triat aquest musical perquè ens ha donat l’oportunitat de portar a escena una peça inviable de fer a casa nostra», diu Anglès, i afegeix «per l’evolució que ha tingut el gènere aquí és important que també puguem gaudir de clàssics». Serà el primer cop que escoltarem aquesta partitura en català i en el format que ens plantegen: un gran concert amb més de 30 músics i 40 cantants a escena, entre ells Miquel Fernández, Nina, Ivan Labanda, Anna Moliner, Diana Roig, Cisco Cruz o Félix Hérzog. «Intentarem estirar els límits de la versió concert per poder transmetre al màxim l’energia i passió de l’espectacle», ens explica el director artístic.

No és el primer cop que els directors treballen amb partitures d’aquests compositors: l’any 2003 van fer Jugant a Rodgers amb la idea de portar al català les seves peces. «És impossible que aquí puguem veure un musical d’aquesta mida… en aquella ocasió ho vam fer en petit format»,  diu Anglès i acaba recordant «amb el Xavier sempre dèiem que algun dia seria bonic poder fer algunes peces senceres i aquest dia, que semblava que mai hauria d’arribar, ja és una realitat».

Escrit per
Rubén Garcia Espelta TWITTER

Periodista i gestor cultural. Responsable de continguts editorials de TeatreBarcelona.com Ha treballat a mitjans com Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Xarxa, Ràdio 4 o Rac1.

Articles relacionats
La faula de la prosperitat

La faula de la prosperitat

Després d’uns anys combinant projectes propis amb encàrrecs, el director i dramaturg Iván Morales, finalment, ha pogut aixecar una idea que tenia des de fa 5 anys. El repte no […]

‘Jauria’, el judici que ho va canviar tot

‘Jauria’, el judici que ho va canviar tot

Jordi Casanovas, Premi Nacional de Cultura 2022, és un dels dramaturgs més interessants i reconeguts del panorama escènic català. La seva prolífica obra sempre s’ha interrogat sobre la violència i […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!