‘Bereshit’: 7 dies de creació d’Els Malnascuts a la Beckett

Ivan F Mula

El Laboratori de creació jove de la Sala Beckett, Els Malnascuts, arriba a la seva sisena edició amb la proposta més ambiciosa, Bereshit, que es mostrarà en set dies i que incorpora diverses estètiques teatrals.

Ara fa tres anys, Max Grosse i Elena Martín van decidir plantar-se a la Beckett per tal de proposar que la sala s’obrís i donés una oportunitat a tots els joves de 18 a 30 anys que volguessin fer teatre, amb la condició d’estrenar un espectacle dins la programació oficial de la sala. Podria semblar descabellat, però tots dos havien passat abans per la companyia P14 del Volksbühne de Berlín, una companyia que acull joves a partir de 14 anys per apropar-los al teatre precisament d’aquesta manera, oferint-los un espai on assajar, posant al seu abast el fons de material escenogràfic i de vestuari, un tècnic i una pedagoga teatral que coordina el projecte. És Vanessa Unzalu, una basca resident a Berlín que explica així el projecte: “A Alemanya tots els teatres tenen un grup jove que fa com a mínim una obra a l’any. En el nostre cas en fem sis. Els deixo sols perquè facin les seves creacions i surten coses molt interessants. No hi ha jerarquia, la meva tasca no és posar-me per sobre d’ells, sinó al costat. La meva voluntat no és que siguin bons actors, sinó que facin el seu teatre”.

Des del 2014, doncs, el Laboratori Malnascuts ha posat en contacte joves interessats a emprendre un projecte de creació, i els ofereix les eines i l’espai per dur-lo a terme. Cada any es renova l’equip creatiu. Enguany l’equip està format per 21 Malnascuts que presenten Bereshit, una creació inspirada en el Llibre del Gènesi que explora diverses estètiques teatrals. La proposta dramatúrgica, expliquen, “pretén fugir de l’adaptació textual i apostar per la construcció d’una línia temàtica que manifesti la indagació existencial i espiritual de l’home contemporani”. Signen la dramatúrgia Àlex Monner, Oriol Guanyabens, Pablo Macho Otero i Xisi Sofia Ye Chen, que també n’assumeix la direcció.

La principal novetat respecte les anteriors edicions és que l’espectacle té 7 dies de durada, amb una funció diària. Tot i que cadascuna de les peces es pot veure de manera individual, la companyia explica que ha concebut el projecte per entendre’s com un treball complet.

 

Escrit per
Ivan F Mula
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!