Tot el que necessites per anar al teatre

Dagoll Dagom: Maremar: Shakespeare-Dagoll-Dagom-Llach: Una gran combinació

Dagoll Dagom: Maremar
17/11/2019

Me la vaig deixar perdre la primera vegada coneixent que era una de les grans de la temporada.  Shakespeare + Dagoll Dagom + Llach són per separat grans feres del teatre però no em podia ni imaginar la grandesa de la combinació.

Shakespeare publica a partir del 1600 les grans tragèdies: Hamlet, Otelo, Macbeth però a partir de 1608 canvia de registre i entra de ple en el gènere de la tragicomèdia sovint amb un final feliç com passa a “Pèricles, Príncep de Tir” o en la seva darrera peça “La tempesta” amb la qual va posar fi a la seva trajectòria teatral.

De Dagoll Dagom ja no ens sorprèn res. Des d’aquella “Antaviana” fins a “Maremar no han parat de millorar el seu gust estètic, la seva capacitat de fer bon teatre musical  i d’escollir el millor entre actors/actrius, cantants, ballarins/ ballarines, músics, escenògrafs/es, dissenyadors/es de so i il·luminació. Tot ho cuiden fins l’últim detall. La gran sorpresa de Maremar ha estat la direcció coreogràfica a càrrec d’Ariadna Peya que ja s’ha arrelat al teatre musical català donant-se a conèixer a partir de les Impuxibles. Dagoll Dagom continua fent teatre en català i amb un constant i creixent compromís amb la cultura catalana.

No es pot dir que no coneixíem a Lluís Llach. Vam viure l’abril del 75 i vam escoltar les seves cançons i les vam cantar a casa i en recitals grans i no dubtaven de la seva qualitat literària però vaig redescobrir a Llach en una peça intimista que van fer a la Badabadoc teatre amb el títol de “Llach poeta”, un recital poètic amb la veu tan radiofònica i expressiva de Joan Berlanga i la música al piano d’Albert Flores. Esperem que repeteixin. A Maremar, no hi són totes les cançons (Viatge a Ítaca ?), ni senceres, ni les més conegudes però el fil conductor dels seus temes donen  a l’obra una emoció indescriptible. Les adaptacions de les cançons de Llach d’Andreu Gallén són polifòniques, ben cantades i barrejades amb una deliciosa interpretació coreogràfica.

En aquesta nova temporada han entrat a escena Helena Gispert, Júlia Jové i Albert Triola, tots tres amb esplèndida interpretació i veu. Els desitgem molta sort a tota la companyia.

És un espectacle complet. Jo no me’l perdria.

← Tornar a Dagoll Dagom: Maremar

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.