The Mamzelles: Richard III or They Dont Know About Us

The Mamzelles: Richard III or They Dont Know About Us

Dues actrius deixen enrere una Barcelona immersa en una turbulenta situació política. Entre música i cançons, buscaran la veritat a l’altra banda de l’oceà, però acabaran pensant que és un bé tan escàs als diaris com als llibres d’història. Un espectacle de The Mamzelles Teatre.

Sinopsi

En què consisteix el somni americà? Per a aquestes dues barcelonines, consisteix a aterrar en un teatre de Nova York on començaran a assajar una posada en escena del Ricard III shakespearià. L’una serà el protagonista deforme i ambiciós que aconsegueix posseir el tron d’Anglaterra i l’altra interpretarà tota la resta de personatges, sempre sota la mirada atenta del director. Les dues actrius acaben de marxar d’una ciutat convulsa, on la situació política és confusa i controvertida. Elles, però, estan immerses en la ficció creada pel bard anglès. Fins que un llibre els descobreix que aquest personatge que porten a escena no era ben bé com el mostra Shakespeare i que potser Ricard III no era el tirà que va retratar. On és la veritat? S’ho pregunten, també, llegint els diaris nord-americans, que els parlen d’una Barcelona i d’uns fets que no són els que elles consideren autèntics. I és que el muntatge utilitza un clàssic del teatre per parlar-nos de la recerca de la veritat o, més ben dit, de la recerca de la nostra pròpia veritat.

Uns neons que simbolitzen el consum compulsiu i el somni americà il·luminen l’escena, on es desenvolupa una ficció metateatral. La van concebre les dues protagonistes l’octubre del 2017 durant un viatge a Los Angeles per conèixer la Meca del cinema. Allà van trobar un artista multidisciplinari, Jason Trucco, amb qui van imaginar aquest projecte, que s’ha desenvolupat en una residència a La MaMa Theatre, un mític escenari alternatiu de Nova York. És una ficció o és teatre documental? Trieu vosaltres mateixos, perquè els dos personatges protagonistes són, a la vegada, les mateixes artistes que els han imaginat: les actrius i intèrprets musicals integrants del projecte musical The Mamzelles, Bàrbara Mestanza i Paula Ribó. Les acompanya Jason Trucco, director del muntatge en la realitat i la ficció, que és artista resident al CultureHub, una comunitat d’art i tecnologia format per La MaMa Experimental Theatre Club de Nova York i el Seoul Institute of the Arts.

Durada:
Idioma:
Anglès
Espectacle en anglès amb sobretitulació en català
Sinopsi

En què consisteix el somni americà? Per a aquestes dues barcelonines, consisteix a aterrar en un teatre de Nova York on començaran a assajar una posada en escena del Ricard III shakespearià. L’una serà el protagonista deforme i ambiciós que aconsegueix posseir el tron d’Anglaterra i l’altra interpretarà tota la resta de personatges, sempre sota la mirada atenta del director. Les dues actrius acaben de marxar d’una ciutat convulsa, on la situació política és confusa i controvertida. Elles, però, estan immerses en la ficció creada pel bard anglès. Fins que un llibre els descobreix que aquest personatge que porten a escena no era ben bé com el mostra Shakespeare i que potser Ricard III no era el tirà que va retratar. On és la veritat? S’ho pregunten, també, llegint els diaris nord-americans, que els parlen d’una Barcelona i d’uns fets que no són els que elles consideren autèntics. I és que el muntatge utilitza un clàssic del teatre per parlar-nos de la recerca de la veritat o, més ben dit, de la recerca de la nostra pròpia veritat.

Uns neons que simbolitzen el consum compulsiu i el somni americà il·luminen l’escena, on es desenvolupa una ficció metateatral. La van concebre les dues protagonistes l’octubre del 2017 durant un viatge a Los Angeles per conèixer la Meca del cinema. Allà van trobar un artista multidisciplinari, Jason Trucco, amb qui van imaginar aquest projecte, que s’ha desenvolupat en una residència a La MaMa Theatre, un mític escenari alternatiu de Nova York. És una ficció o és teatre documental? Trieu vosaltres mateixos, perquè els dos personatges protagonistes són, a la vegada, les mateixes artistes que els han imaginat: les actrius i intèrprets musicals integrants del projecte musical The Mamzelles, Bàrbara Mestanza i Paula Ribó. Les acompanya Jason Trucco, director del muntatge en la realitat i la ficció, que és artista resident al CultureHub, una comunitat d’art i tecnologia format per La MaMa Experimental Theatre Club de Nova York i el Seoul Institute of the Arts.

Opinions de l'espectacle 1
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
Articles relacionats
Per què encara representem Shakespeare?

Per què encara representem Shakespeare?

Per Sem Pons / @semponspuig Què té William Shakespeare perquè, 400 anys després de la seva mort, continuï sent tan representat? En aquest Festival Grec hi ha cinc produccions diferents […]

Enllaç copiat!