The B-Side 'Negro Folklore from Texas State Prisons' A record album interpretation

The B-Side 'Negro Folklore from Texas State Prisons' A record album interpretation

The Wooster Group, una companyia de referència dedicada al teatre, la dansa i l’audiovisual converteix en l’espectacle The B-Side, la reinterpretació en viu de l’àlbum de folk: Negro Folklore from Texas State Prisons enregistrat l’any 1965 en una presó de Texas.

Sinopsi

Tot va començar el 2014. O potser el 1981. I és que cal remuntar-se als primers anys de vida de The Wooster Group, una companyia nascuda el 1975. En algunes produccions dels primers temps, com Hula (1981) o L.S.D. (…Just The High Points…) (1984), la companyia va fer servir discos enregistrats com a matèria primera de les produccions. Ho van tornar a fer amb Early Shaker Spirituals: A record album interpretation, un espectacle de l’any 2014 que partia d’un disc del mateix títol que havien enregistrat l’any 1976 les Sisters of the Shaker Community de Sabbathday Lake (Maine). Aquell disc va servir d’inspiració a The Wooster Group per interpretar les cançons (una petita joia del folk americà) i crear un seguit de coreografies. Entre el públic d’aquell muntatge hi havia un dels protagonistes del que veurem enguany al Grec 2022 Festival de Barcelona: un actor amb una gran veu que en aquell temps treballava en una teteria. Era Eric Berryman, que es va trobar un dia servint la taula de Kate Valk. Ella, que acabava de dirigir Early Shaker Spirituals, va escoltar una proposta inesperada d’aquell cambrer: crear un espectacle similar a partir d’un disc de la seva col·lecció ple de temes de cançons de treball i de blues enregistrats l’any 1965 per un grup d’interns negres en una de les granges-presó, aleshores encara segregades, de l’estat de Texas. Així va néixer l’espectacle que ara arriba a Barcelona.

Durant el muntatge, els intèrprets escolten en directe, mitjançant uns auriculars sense fils, els temes del disc, que ells mateixos van reproduint en escena, igual que les reflexions i els comentaris que els mateixos interns van enregistrar. Reviuen així un moment poc conegut de la música folk nord-americana i, a la vegada, afegeixen a l’aspecte sonor una dimensió escènica. Berryman, a més, aporta a l’espectacle el context que proporcionen les pàgines del llibre Wake Up Dead Man: Hard Labor and Southern Blues, una obra de Bruce Jackson, el folklorista americà que es va encarregar d’enregistrar el disc original i que avui és un professor reputat a la University at Buffalo (Nova York).

Durada:
Idioma:
Anglès amb sobretitulació en català
Sinopsi

Tot va començar el 2014. O potser el 1981. I és que cal remuntar-se als primers anys de vida de The Wooster Group, una companyia nascuda el 1975. En algunes produccions dels primers temps, com Hula (1981) o L.S.D. (…Just The High Points…) (1984), la companyia va fer servir discos enregistrats com a matèria primera de les produccions. Ho van tornar a fer amb Early Shaker Spirituals: A record album interpretation, un espectacle de l’any 2014 que partia d’un disc del mateix títol que havien enregistrat l’any 1976 les Sisters of the Shaker Community de Sabbathday Lake (Maine). Aquell disc va servir d’inspiració a The Wooster Group per interpretar les cançons (una petita joia del folk americà) i crear un seguit de coreografies. Entre el públic d’aquell muntatge hi havia un dels protagonistes del que veurem enguany al Grec 2022 Festival de Barcelona: un actor amb una gran veu que en aquell temps treballava en una teteria. Era Eric Berryman, que es va trobar un dia servint la taula de Kate Valk. Ella, que acabava de dirigir Early Shaker Spirituals, va escoltar una proposta inesperada d’aquell cambrer: crear un espectacle similar a partir d’un disc de la seva col·lecció ple de temes de cançons de treball i de blues enregistrats l’any 1965 per un grup d’interns negres en una de les granges-presó, aleshores encara segregades, de l’estat de Texas. Així va néixer l’espectacle que ara arriba a Barcelona.

Durant el muntatge, els intèrprets escolten en directe, mitjançant uns auriculars sense fils, els temes del disc, que ells mateixos van reproduint en escena, igual que les reflexions i els comentaris que els mateixos interns van enregistrar. Reviuen així un moment poc conegut de la música folk nord-americana i, a la vegada, afegeixen a l’aspecte sonor una dimensió escènica. Berryman, a més, aporta a l’espectacle el context que proporcionen les pàgines del llibre Wake Up Dead Man: Hard Labor and Southern Blues, una obra de Bruce Jackson, el folklorista americà que es va encarregar d’enregistrar el disc original i que avui és un professor reputat a la University at Buffalo (Nova York).

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Articles relacionats
La cara B de la societat nord-americana

La cara B de la societat nord-americana

L’any 1933 el musicòleg John Lomax va viatjar a les presons del sud dels Estats Units per recopilar i enregistrar les cançons que cantaven els reclusos per mirar de preservar […]

Enllaç copiat!