Serena Sáenz (soprano) i Carles Pachón (baríton), acompanyats al piano per Anna Crexells, interpreten Rossiniana, un recital de peces de concert i àries i duets semirepresentats, de temàtica humorística i amorosa, escollits entre els personatges còmics i lírics del catàleg rossinià. De Mozart, present en el programa, Rossini va confessar que havia estat “l’admiració de la seva jovenesa, la desesperació a la maduresa i el consol de la seva vellesa”.

PROGRAMA

Primera part

Gioachino Rossini

Canzonetta, 1821
· Canzonetta Spagnuola, Serena Sáenz

Canzonetta, 1801
· Se il vuol la molinara, Carles Pachón

Soirées musicales, 1830-1835
· La serenata, Serena Sáenz i Carles Pachón

Semiramide, 1823
· Ària d’Isabella – Bel raggio lusinghier, Serena Sáenz

Ària de Concert, 1813
· Alle voci della gloria, Carles Pachón

La scala di seta, 1812
· Duet de Giulia i Germano – Io so ch’hai buon core, Serena Sáenz i Carles Pachón

Segona part

W. A. Mozart

Le nozze di Figaro, 1785
· Duet de Susanna i Figaro – Cinque, dieci… , Serena Sáenz i Carles Pachón
· Ària del Comte d’Almaviva – Hai già vinta la causa / Vedrò mentr’io sospiro, Carles Pachón
· Ària de Susanna – Giunse al fin il momento / Deh vieni non tardar, Serena Sáenz

Gioachino Rossini

Il barbiere di Siviglia, 1816
· Cavatina de Figaro – Largo al factotum della città, Carles Pachón
· Ària de Rosina – Una voce poco fa, Serena Sáenz
· Duet de Rosina i Figaro – Dunque io son, Serena Sáenz i Carles Pachón

ROSSINI

Cap compositor va gaudir del prestigi i popularitat que va tenir Rossini en vida. Avui, és considerat la figura més important de l’òpera del primer terç del segle XIX. Va agafar el testimoni d’autors italians com ara Paisiello o Cimarosa, però també es va deixar influir per l’escola vienesa, representada per Mozart i Haydn.

 

Durada:
Idioma:
Italià
PROGRAMA

Primera part

Gioachino Rossini

Canzonetta, 1821
· Canzonetta Spagnuola, Serena Sáenz

Canzonetta, 1801
· Se il vuol la molinara, Carles Pachón

Soirées musicales, 1830-1835
· La serenata, Serena Sáenz i Carles Pachón

Semiramide, 1823
· Ària d’Isabella – Bel raggio lusinghier, Serena Sáenz

Ària de Concert, 1813
· Alle voci della gloria, Carles Pachón

La scala di seta, 1812
· Duet de Giulia i Germano – Io so ch’hai buon core, Serena Sáenz i Carles Pachón

Segona part

W. A. Mozart

Le nozze di Figaro, 1785
· Duet de Susanna i Figaro – Cinque, dieci… , Serena Sáenz i Carles Pachón
· Ària del Comte d’Almaviva – Hai già vinta la causa / Vedrò mentr’io sospiro, Carles Pachón
· Ària de Susanna – Giunse al fin il momento / Deh vieni non tardar, Serena Sáenz

Gioachino Rossini

Il barbiere di Siviglia, 1816
· Cavatina de Figaro – Largo al factotum della città, Carles Pachón
· Ària de Rosina – Una voce poco fa, Serena Sáenz
· Duet de Rosina i Figaro – Dunque io son, Serena Sáenz i Carles Pachón

ROSSINI

Cap compositor va gaudir del prestigi i popularitat que va tenir Rossini en vida. Avui, és considerat la figura més important de l’òpera del primer terç del segle XIX. Va agafar el testimoni d’autors italians com ara Paisiello o Cimarosa, però també es va deixar influir per l’escola vienesa, representada per Mozart i Haydn.

 

Fitxa artística
Articles relacionats
Enllaç copiat!