Un solo a dos cossos amb música en directe que es construeix a través de la metàfora del petroli per associar poèticament el procés d’excavació d’un tresor amb la posada en valor d’elements i identitats que van ser negats i exclosos en la cultura occidental hegemònica.
Sinopsi
Oro negro concep el cos com a territori de memòria viva, amb referències biogràfiques, familiars i comunitàries, socio-culturals, mítiques i espirituals. Aquesta peça frega i utilitza els clixés per culminar amb un desbordament en el qual la mirada de l’espectador es veu empesa a posicionar-se.
Poliana Lima
Poliana Lima es coreògrafa, ballarina i docent brasilera resident a Madrid. El 2011 realitza la seva primera creació, la peça curta Palo En La Rueda. Un any més tard, comença a col·laborar amb la coreògrafa lituana Ugne Dievaityte, amb peces que recorren diversos festivals nacionals i internacionals. Prenent el cos com a objecte central de la seva expressió, Poliana explora les possibilitats de crear poètiques en escena capaces de comunicar-se amb el públic de forma senzilla i profunda. Temes com la identitat i la memòria són recurrents en les seves creacions, als quals se suma la relació entre creació i pedagogia, que ella considera part fonamental del seu treball com a artista.


