Tot el que necessites per anar al teatre

Nacera Belaza: La Nuit + Sur le fil

Nacera Belaza: La Nuit + Sur le fil

La Nuit +  Sur le fil formen el programa doble de la coreògrafa i ballarina franco-algeriana Nacera Belaza, que mostra la seva dansa minimalista i espiritual.

És possible, mitjançant la repetició de moviments, connectar amb el nostre interior, esdevenir un tot, assolir l’infinit? Ho prova en les seves coreografies Nacera Belaza, una artista que no busca tant dominar el cos i fer-lo arribar a límits impossibles, com alliberar-lo mitjançant el coneixement de si mateix. I és que l’artista troba en la persistència, en el fet de llaurar constantment un mateix solc, com explica ella mateixa, la manera de conquerir un espai de llibertat. Ho veurem, per exemple, a La Nuit, el solo que obre la representació i on veurem l’artista girar sobre si mateixa adreçant-se cap a la llum en un escenari fosc, com si fos un místic sufí, en una repetició infinita d’uns gestos i moviments finits. Experimenta així la immutabilitat en el moviment, que deixa de ser només una dansa per esdevenir, per a l’intèrpret, un estat de plenitud i d’alliberament. El moviment giratori constant desorienta i fa entrar la intèrpret en una mena d’estat de trànsit en el qual orbita al voltant d’un centre, sempre a la recerca de la verticalitat.

Els girs i les repeticions hipnòtiques tornaran a aparèixer a Sur le fil, una coreografia per a tres intèrprets que comença en la foscor al so d’una música menys meditativa i, en aparença, més viva. Les ballarines, vestides amb amples samarretes i pantalons que oculten el cos i que reforcen el component espiritual de la coreografia, evolucionen sota un feix de llum de manera alternativa i se succeeixen l’una a l’altra en una cadència infinita de girs repetitius i hipnòtics que ens mostren la naturalesa de la dansa com una successió d’intersticis entre el que és visible i el que és invisible, entre la immanència i la transcendència, entre el cos i l’ànima.

Nacera Belaza va néixer a Medea (Algèria), el 1969, però va anar a viure a Reims amb només 5 anys. Coreògrafa autodidacta a cavall entre Europa i Àfrica, es va llicenciar en Lletres i va crear la seva pròpia companyia de dansa el 1989. Ha creat coreografies com Chacun sa chimère, Périr pour de bon, Point de fuite, Paris-Alger, Les sentinelles, Le trait, La traversée La procession, Solo(s), Le cercle i Londe.  Són obres en les quals sempre és present la recerca espiritual i l’exploració de les zones menys visibles de l’ésser humà.

Video

Valoració espectadors
Sigues el primer en deixar la teva valoració
Articles relacionats
Parlen els cossos: 5 coreògrafs africans que has de conèixer

Parlen els cossos: 5 coreògrafs africans que has de conèixer

10 juny 2021

No existeix la dansa africana com a tal, sinó la que fan els artistes provinents dels països d’un continent conformat per múltiples cultures i realitats. Aquestos són nombrosos, diversos i […]

El Grec més africà: 9 espectacles que has de veure!

El Grec més africà: 9 espectacles que has de veure!

3 juny 2021

Considerar l’Àfrica només un continent és no fer justícia als més de 30 milions de quilòmetres quadrats que conformen aquest territori exòtic, enorme i desconegut. Del Marroc a Sud-àfrica, d’Egipte […]

F. Casadesús: “La presència de pells negres a l’escenari no hauria de ser plantejable”

F. Casadesús: “La presència de pells negres a l’escenari no hauria de ser plantejable”

27 maig 2021

Francesc Casadesús afronta el seu quart Festival Grec com a director amb optimisme i ambició. En aquesta edició proposa un viatge a l’Àfrica a través de la seva cultura, amb […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Pots crear un usuari o accedir amb els següents serveis:

O bé amb el següent formulari:

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.