Sinopsi

Al seu pis, un personatge anomenat Serge ofereix cada diumenge als seus amics actuacions d’un a tres minuts. En aquests xous, Serge crea sorpreses a través d’absurditats de la vida quotidiana. Amb petites joguines amb control remot, bengales blaves, raigs làsers i llums intermitents Serge crea una col·lecció d’andròmines, un món de conte amb peces petites que són, temporalment, dutes a la vida.

L’effet de Serge retrata amb ironia diversos aspectes de la vacuïtat de la vida contemporània i la repetitivitat dels dies sense substància.

A escena, un assortiment d’objectes d’ús quotidià (un aparell de televisió, una taula de ping-pong, llibres, bosses de patates fregides, ampolles, objectes d’adorn) omplen l’escenari. El realisme cru dels objectes contrasta amb l’aspecte de l’improbable “apartament”: un rectangle de formigó interminable cobert amb catifes malva de paret a paret i una finestra de vidre amb vistes a un jardí petit i exuberant que sembla surar com en un estat d’ingravidesa. Aquesta vacil·lació entre diferents graus de realitat, evident en tots els aspectes de la peça, sotmet l’espectador a un estrany desequilibri, un desequilibri incòmode però estimulant, entre la realitat i la ficció.

Com sempre, Quesne ens presenta un teatre crític i estimulant que gira tant entorn dels codis estètics del teatre com de temes d’actualitat. Ell i els seus associats es delecten anant a contra corrent de les convencions teatrals. En aquest cas treballen per sostracció i retirada. La banalitat dels objectes i l’escassetat de material no estan pensades per millorar l’actuació sinó per reduir-la a un grau infinitesimal.

Les creacions de Vivarium Studio gaudeixen d’un èxit immediat. El seu teatre laboratori ha atret públic entusiasta a França, Alemanya, Finlàndia, Estats Units i Brasil. Amb Quesne com a director artístic, el grup crea obres híbrides, artefactes teatrals que dilueixen els límits entre el teatre i la performance. En aquests ambients diversos, els membres de la companyia componen una espècie de quadre viu on la banalitat de la realitat revela la seva estranyesa inquietant.

Al llarg dels seus treballs la companyia ha esbossat consistentment delicats retrats de la bèstia humana. Mai heroics, els éssers humans viuen les seves vides d’una manera discreta i en la senzilla alegria d’estar junts. Les seves obres són un homenatge a ells i la seva creativitat.

Philippe Quesne rep el suport de l’Institut Francès pels seus projectes a l’estranger.

Una producció de Vivarium Studio en coproducció amb Ménagerie de Verre – Paris.
Amb el suport del Forum Scène Conventionnée de Blanc-Mesnil, festival actOral montévidéo – Marseille.

Durada:
Sinopsi

Al seu pis, un personatge anomenat Serge ofereix cada diumenge als seus amics actuacions d’un a tres minuts. En aquests xous, Serge crea sorpreses a través d’absurditats de la vida quotidiana. Amb petites joguines amb control remot, bengales blaves, raigs làsers i llums intermitents Serge crea una col·lecció d’andròmines, un món de conte amb peces petites que són, temporalment, dutes a la vida.

L’effet de Serge retrata amb ironia diversos aspectes de la vacuïtat de la vida contemporània i la repetitivitat dels dies sense substància.

A escena, un assortiment d’objectes d’ús quotidià (un aparell de televisió, una taula de ping-pong, llibres, bosses de patates fregides, ampolles, objectes d’adorn) omplen l’escenari. El realisme cru dels objectes contrasta amb l’aspecte de l’improbable “apartament”: un rectangle de formigó interminable cobert amb catifes malva de paret a paret i una finestra de vidre amb vistes a un jardí petit i exuberant que sembla surar com en un estat d’ingravidesa. Aquesta vacil·lació entre diferents graus de realitat, evident en tots els aspectes de la peça, sotmet l’espectador a un estrany desequilibri, un desequilibri incòmode però estimulant, entre la realitat i la ficció.

Com sempre, Quesne ens presenta un teatre crític i estimulant que gira tant entorn dels codis estètics del teatre com de temes d’actualitat. Ell i els seus associats es delecten anant a contra corrent de les convencions teatrals. En aquest cas treballen per sostracció i retirada. La banalitat dels objectes i l’escassetat de material no estan pensades per millorar l’actuació sinó per reduir-la a un grau infinitesimal.

Les creacions de Vivarium Studio gaudeixen d’un èxit immediat. El seu teatre laboratori ha atret públic entusiasta a França, Alemanya, Finlàndia, Estats Units i Brasil. Amb Quesne com a director artístic, el grup crea obres híbrides, artefactes teatrals que dilueixen els límits entre el teatre i la performance. En aquests ambients diversos, els membres de la companyia componen una espècie de quadre viu on la banalitat de la realitat revela la seva estranyesa inquietant.

Al llarg dels seus treballs la companyia ha esbossat consistentment delicats retrats de la bèstia humana. Mai heroics, els éssers humans viuen les seves vides d’una manera discreta i en la senzilla alegria d’estar junts. Les seves obres són un homenatge a ells i la seva creativitat.

Philippe Quesne rep el suport de l’Institut Francès pels seus projectes a l’estranger.

Una producció de Vivarium Studio en coproducció amb Ménagerie de Verre – Paris.
Amb el suport del Forum Scène Conventionnée de Blanc-Mesnil, festival actOral montévidéo – Marseille.

Fitxa artística
Opinions de l'espectacle 1
Enllaç copiat!