Sònia Sánchez deixa que flueixin els desitjos, els instints i els records a la seva nova producció Le ça (El Ello), sense escenografia ni dramatúrgia, amb austeritat i senzillesa. L’artista proposa recuperar l’essència d’abans, quan no calien dissenys coreogràfics tècnicament perfectes.

Una bailaora i tres músics a l’escenari que realitzaran improvisacions pactades on, a partir de l’oblit de la tècnica, es deixarà que flueixi l’insconscient, explorant nous ritmes, textures diferents i diverses maneres de composar.

Després de formar-se acadèmicament en l’art flamenc, l’any 2000 es va introduir a la dansa butoh i al Body Weather i continua aprofundint en els seus treballs d’investigació sobre el flamenc com a llenguatge corporal en tota la seva essència. El ball flamenc i el butoh són tècniques fonamentals per a l’exploració de la improvisació, els ritmes, les qualitats, les tonalitats dels músculs i el moviment, per a trobar un cos lliure, espontani, sense vincles estètics ni estructures mentals. En els darrers anys ha realitzat peces com Retales (2007), Rincones y claros de bosques (2008), 23 de Mayo (2009), El Pliegue (2012) i Temple ( 2013).

Durada:
Fotos i vídeos
Articles relacionats

Le Ça. El Ello: La dansa de l’Inconscient

Si a Freud li hagués agradat ballar, la Sònia Sanchez seria la seva coreògrafa. La ballarina del Vallès parteix del seu inconscient per explorar una dansa que mescla flamenc amb experimentació […]

Enllaç copiat!