Kor’sia: Mont Ventoux
A partir de 13,00€
Comprar Entrades
Des de: 24 de juliol de 2024
Fins: 25 de juliol de 2024
Des de: 24/7/2024
Fins: 25/7/2024

Kor’sia: Mont Ventoux

Kor’sia: Mont Ventoux
A partir de 13,00€

Potser sí que hi ha una alternativa a aquest futur marcat per l’oposició entre la humanitat i la natura. El col·lectiu de dansa Kor’sia s’inspira en Petrarca per portar a escena un missatge de canvi amb Mont Ventoux.

Sinopsi

Algú amb sensibilitat i influència devia veure’ls quan van actuar al RomaEuropa Festival, perquè poc després els integrants d’aquest col·lectiu de dansa van rebre una invitació per fer una residència artística a The Watermill Center de Nova York, centre d’operacions del mític Robert Wilson. Per això, Mont Ventoux va començar a gestar-se en aquesta ciutat nord-americana. Fins a arribar a l’estrena, hi va haver residències i assajos, alpinisme i ascensió.

Mattia Russo i Antonio de Rosa, líders italians de l’agrupació madrilenya Kor’sia, sempre recolzats en la dramatúrgia d’Agnès López-Río, tornen sobre un principi que ja és una de les seves senyes d’identitat: indagar en el passat per afrontar els problemes del present i imaginar el futur. Són artistes d’avui que consulten artistes d’ahir; per això el seu punt de partida és, aquesta vegada, una carta escrita pel poeta italià Petrarca, l’any 1336, en la qual descriu a un amic el seu ascens a peu al Mont Ventoux. És un text senzill, però en el qual alguns estudiosos van veure el germen mateix del Renaixement, entenent l’ascens com la cerca de la llum a la muntanya per sortir del bosc fosc i tenebrós que suposava l’edat mitjana.

Aquesta imatge de l’ésser humà enfront de la naturalesa, en comunió amb l’entorn, va posar el col·lectiu Kor’sia en sintonia amb el concepte oposat: l’home que dona l’esquena al paisatge i la crisi climàtica i ecològica que aquesta actitud comporta. Sobre aquesta línia de pensament, amb l’esperança que la relació entre home i naturalesa visqui moments millors en el futur, i amb els inabastables suggeriments de l’art renaixentista en ment, Mont Ventoux pretén enviar-nos el missatge que, tal vegada, aquest canvi paradigmàtic ha de començar en cadascun de nosaltres.

Durada:
Sinopsi

Algú amb sensibilitat i influència devia veure’ls quan van actuar al RomaEuropa Festival, perquè poc després els integrants d’aquest col·lectiu de dansa van rebre una invitació per fer una residència artística a The Watermill Center de Nova York, centre d’operacions del mític Robert Wilson. Per això, Mont Ventoux va començar a gestar-se en aquesta ciutat nord-americana. Fins a arribar a l’estrena, hi va haver residències i assajos, alpinisme i ascensió.

Mattia Russo i Antonio de Rosa, líders italians de l’agrupació madrilenya Kor’sia, sempre recolzats en la dramatúrgia d’Agnès López-Río, tornen sobre un principi que ja és una de les seves senyes d’identitat: indagar en el passat per afrontar els problemes del present i imaginar el futur. Són artistes d’avui que consulten artistes d’ahir; per això el seu punt de partida és, aquesta vegada, una carta escrita pel poeta italià Petrarca, l’any 1336, en la qual descriu a un amic el seu ascens a peu al Mont Ventoux. És un text senzill, però en el qual alguns estudiosos van veure el germen mateix del Renaixement, entenent l’ascens com la cerca de la llum a la muntanya per sortir del bosc fosc i tenebrós que suposava l’edat mitjana.

Aquesta imatge de l’ésser humà enfront de la naturalesa, en comunió amb l’entorn, va posar el col·lectiu Kor’sia en sintonia amb el concepte oposat: l’home que dona l’esquena al paisatge i la crisi climàtica i ecològica que aquesta actitud comporta. Sobre aquesta línia de pensament, amb l’esperança que la relació entre home i naturalesa visqui moments millors en el futur, i amb els inabastables suggeriments de l’art renaixentista en ment, Mont Ventoux pretén enviar-nos el missatge que, tal vegada, aquest canvi paradigmàtic ha de començar en cadascun de nosaltres.

Fotos i vídeos
Informació pràctica
Mercat de les Flors, Barcelona
Carrer Lleida, 59, 8004, Sants-Montjuïc, Barcelona
Veure mapa

Sales:
Sala Maria Aurelia Capmany: 436 persones
Sala Ovidi Montllor: 320 persones
Sala Pina Bausch: 100 persones
Sala Sebastià Gasch: 80 persones
El Graner
Altres espais

Accessibilitat

Aparcament, accessos, seients, ascensor i serveis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Blucle magnètic disponible. Consulta les funcions matinals relaxades aquí.

  • Canal oficial de venta d'entrades
  • Compra 100% segura
  • Métode de pagament:
    Targeta de dèbit i crèdit
Articles relacionats