Tot el que necessites per anar al teatre

Filomena Marturano

Filomena Marturano

Filomena Marturano és una de les més conegudes i aclamades obres de l’actor, dramaturg, director i humorista napolità Eduardo De Filippo, una de les grans figures del teatre del segle XX.

L’obra també ha estat adaptada en vàries ocasions a la gran pantalla, i la seva versió cinematogràfica més coneguda és la dirigida per Vittorio De Sica (1964) i protagonitzada per Sophia Loren i Marcello Mastroianni (Matrimonio all’italiana).

Sinopsi

Després de 25 anys de viure mantinguda per Domenico Soriano sense convertir-se en la seva esposa, Filomena decideix fingir una greu malaltia perquè Domenico accepti casar-se amb ella. La casa és plena de metges i veïns i hi regna un ambient fúnebre. Ha arribat el capellà que ve a donar l’extremunció a Filomena i a oficiar el casament in extremis. I, mentrestant, la jove amant de Domenico espera a l’habitació del costat.


Valoració espectadors
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO

    Me encanta la combinación de Biblioteca de Catalunya y alguna obra italiana. Me trae grandes recuerdos de temporadas anteriores en las que disfruté muchísimo con ellas.
    A ello súmale a la gran Clara Segura, dirección de Oriol Broggi. Todo pinta genial, verdad??

    Filomena Marturano lleva 25 años mantenida por Domenico sin llegar a convertirse nunca en su esposa. Por ello decide fingir una enfermedad mortal para que acepte casarse con ella en su lecho de muerte.
    La vida se va a celebrar. Pero el caos llegará Justo después de que sean proclamados marido y mujer.

    Solo destacar que Clara Segura y Enrico Ianniello están magníficos. Ellos destacan por encima de todos y llevan el peso de la obra.
    Gran despliegue de secundarios pero es que ellos brillan con luz propia.
    Una obra redonda que a pesar de su duración se disfruta plenamente.

    Ahora si… a pesar de que la escenografía es correcta y vistosa. Nadie entendimos la distribución de la platea. Nada cómoda para seguir las acciones de los protagonistas. A veces los tenías a un palmo de la cara y otras tan lejos que apenas podías escuchar lo que decían. Parece que a los responsables les ha dado pereza cambiar la distribución de las butacas y se han apañado como han podido pero me temo que ha sido un gran error.
    Otro fallo que hemos notado todos es la mala transición entre escenas. El público no sabía si aplaudir o esperar a que continuara la función hasta dos veces han arrancado a aplaudir porque se pensaban que la historia ya había acabado. Esto hay que pulirlo…

    De todas formas creo que es muy recomendable. La he disfrutado muchisimo!

    14/06/2021
Articles relacionats
Clara Segura adapta ‘La guerra no té rostre de dona’, d’Svetlana Aleksiévitx

Clara Segura adapta ‘La guerra no té rostre de dona’, d’Svetlana Aleksiévitx

16 novembre 2020

Clara Segura protagonitzarà aquest desembre a la Biblioteca de Catalunya La guerra no té rostre de dona, juntament amb el jove Guillem Balart. L’espectacle és una adaptació de textos d’Svetlana Aleksiévitx, […]