Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart és un títol atrevit que ha conquistat el públic des que es va estrenar l’any 1787.  Fruit de la reeixida segona col·laboració entre Mozart i Lorenzo da Ponte (després de Figaro i abans de Così), juntament amb Don Quixot i FaustDon Giovanni  forma part dels mites essencials que han construït Europa i l’arquetip sobre el qual tornar amb idees noves.

Així, en l’època del #MeToo, l’òpera Don Giovanni  representa el depredador sexual de sang freda, però també l’oportunitat de posar la societat davant d’un mirall per mostrar la naturalesa estesa del comportament misogin.

Situat entre la tragèdia i la comèdia, aquest potent drama combina una música captivadora amb un personatge central seductor que fascina per la seva complexitat psicològica. Escènicament, Christof Loy signa aquesta atractiva producció de l’Òpera de Frankfurt en què s’emfatitza l’interior dels personatges i on Don Giovanni inicia una cacera de 24 hores. Un antiheroi desesperat i solitari ara, incapaç de tenir èxit.

Don Giovanni, seductor en sèrie i narcisista obsessiu compulsiu, tot infringint les regles socials s’acaba traint a si mateix: acompanyat pel sofisticat servent Leporello, viurem les seves aventures amoroses, i perseguit pel fantasma de l’home assassinat al primer quadre, acabarà sopant amb ell i serà instat a penedir-se’n, però s’hi negarà. Parafrasejant Carmen, de l’obra homònima de Bizet, “libre il est né et libre il mourra”.

 

Durada:
Fitxa artística
Fotos i vídeos
Opinions de l'espectacle 1
  • Roser Garcia Guasch
    Roser Garcia Guasch
    Teatre Barcelona
Articles relacionats
Enllaç copiat!