Aprendre a nedar és un cant a la recerca, impossible però necessària, de la nostra llar encarnada en una única persona, una recerca que no és sinó l’intent de construir la nostra pròpia identitat.
Sinopsi
La Felicia i el Pep es casen al cap de només cinc setmanes d’estar junts. Ella l’estima a ell i ell l’estima a ella. El Pep ofereix a la Felicia una jaqueta càlida quan fa mal temps, i fins i tot les tardes de diumenge alcoholitzades amb el seu sogre es converteixen en una aventura. El Pep està convençut que la seva relació és la millor idea que mai ha tingut l’univers. Però l’univers en té moltes, de millors idees. La Felicia s’enamora de la Lil, una dona amb qui ningú és capaç de mantenir una relació que duri més d’una nit. La Lil és una estrangera al país on viu. La Lil vol tornar al lloc que la gent anomena llar. Proposa a la Felicia que se’n vagi amb ella. Emprenen juntes el viatge. Intenten construir una altra vida en aquest altre país, el país de la Lil. Però allà les dues són estrangeres. La Felicia no té llengua ni feina, i la Lil es debat entre el desig de quedar-se i la necessitat de marxar.
Aprendre a nedar és la història de tres persones joves que lluiten per ser acceptades en un món en què les relacions no són un assumpte privat, sinó la perpetuació d’una fórmula tradicional imposada per la societat. L’autora ens ofereix una obra teatral que funciona com una cançó d’amor i desamor, un cant a la recerca, impossible però necessària, de la nostra llar encarnada en una única persona, una recerca que no és sinó l’intent de construir la nostra pròpia identitat.
Sasha Marianna Salzmann és una de les dramaturgues més rellevants i innovadores de l’actual escena teatral berlinesa, autora resident al teatre Maxim Gorki de Berlín i fundadora de l’Studio Я, que s’ha convertit en un dels principals referents del teatre berlinès més experimental. Entre els premis amb què ha estat guardonada per la seva prolífica carrera destaquen el premi del públic al festival Mülheim Theatertage, el premi Kleist per a joves dramaturgs i el premi IKARUS.
Català
La Felicia i el Pep es casen al cap de només cinc setmanes d’estar junts. Ella l’estima a ell i ell l’estima a ella. El Pep ofereix a la Felicia una jaqueta càlida quan fa mal temps, i fins i tot les tardes de diumenge alcoholitzades amb el seu sogre es converteixen en una aventura. El Pep està convençut que la seva relació és la millor idea que mai ha tingut l’univers. Però l’univers en té moltes, de millors idees. La Felicia s’enamora de la Lil, una dona amb qui ningú és capaç de mantenir una relació que duri més d’una nit. La Lil és una estrangera al país on viu. La Lil vol tornar al lloc que la gent anomena llar. Proposa a la Felicia que se’n vagi amb ella. Emprenen juntes el viatge. Intenten construir una altra vida en aquest altre país, el país de la Lil. Però allà les dues són estrangeres. La Felicia no té llengua ni feina, i la Lil es debat entre el desig de quedar-se i la necessitat de marxar.
Aprendre a nedar és la història de tres persones joves que lluiten per ser acceptades en un món en què les relacions no són un assumpte privat, sinó la perpetuació d’una fórmula tradicional imposada per la societat. L’autora ens ofereix una obra teatral que funciona com una cançó d’amor i desamor, un cant a la recerca, impossible però necessària, de la nostra llar encarnada en una única persona, una recerca que no és sinó l’intent de construir la nostra pròpia identitat.
Sasha Marianna Salzmann és una de les dramaturgues més rellevants i innovadores de l’actual escena teatral berlinesa, autora resident al teatre Maxim Gorki de Berlín i fundadora de l’Studio Я, que s’ha convertit en un dels principals referents del teatre berlinès més experimental. Entre els premis amb què ha estat guardonada per la seva prolífica carrera destaquen el premi del públic al festival Mülheim Theatertage, el premi Kleist per a joves dramaturgs i el premi IKARUS.
- Companyia:
- Direcció:
- Títol original:
- Autoria:
- Traducció:
Maria Bosom - Escenografia:
Paula González
Yaiza Ares - Il·luminació:
David Bofarull - Vestuari:
Yaiza Ares
Paula González - Vídeo:
Albert Rué - Comunicació:
Aloma Vilamala - Producció:
Unter den Linden - Producció executiva:
Maria Bosom
Marta Fernández - Any de la producció:
- Cinta Paloma VilaTeatre Barcelona
- Sílvia Moreno PalomarTeatre Barcelona
- Francesc Esteve i TomàsTeatre Barcelona