L’Auditori: “La música no pot girar l’esquena a la nova confluència d’arts”

Redacció TeatreBarcelona

Aquesta temporada la música va, més que mai, al tempo del circ, la dansa i el teatre: L’Auditori s’ha sumat a la programació escènica! Hem parlat amb la casa d l’oïda catalana, i ens ha explicat que també será un espai de creació. Vols saber-ne més?

 

Era un vespre d’estiu al Teatre Grec. Esperàvem que comencés una funció i fèiem temps, a la fresca, fullejant el programa de la temporada vinent de L’Auditori, apilat entre els diferents pamflets culturals a l’abast dels curiosos. I ens sorpreníem en veure que, entre els recitals dels cracks de la música que acostumen a portar d’arreu del món, i els ja tradicionals concerts de bandes sonores de Hollywood, aquesta temporada… hi havia arts escèniques!

 

Volíem saber més sobre quin serà el nou paper de L’Auditori com a espai d’arts escèniques,  i hem aprofitat que aquest cap de setmana comença el cicle Escenes, amb l’espectacle de Comediants, per entrevistar la responsable artística del cicle, la Veronica Rodriguez.

TEATRE_BARCELONA-sala-L_AUDITORI

D’on sorgeix la idea de programar arts escèniques a L’Auditori?

L’Auditori té voluntat d’obrir-se a nous públics i ser un espai de referència pels amants de la música, però també de la cultura en general. Creiem que, en ple segle XXI, la música no pot girar l’esquena al que està passant: la confluència de les diferents disciplines artístiques la veiem a diari amb produccions on dansa, circ, teatre i música es fusionen amb total naturalitat. L’Auditori, com a equipament cultural de caràcter públic, vol formar part d’aquest tipus de creacions, i per això obre les portes a una primera temporada d’Escenes. En aquesta nova sèrie la música dialoga amb altres arts escèniques.

Serà un projecte amb continuïtat? Quin és el paper que vol assumir L’Auditori, com a institució reconeguda, entre els espais de programació escènica a Barcelona? Teniu en ment establir relacions?

Sí! Aquesta primera vegada plantegem una temporada que inclourà 4 produccions: 3 de els quals són estrenes absolutes i dues d’elles, encarregades específicament per L’Auditori. Però ja estem treballant per l’any que ve oferir noves produccions que mica en mica fidelitzin aquesta programació.

La relació amb altres equipaments ja existeix: el Mercat de les Flors, per exemple, ha estat assessorant amb les produccions de dansa per aquesta programació, la proposta de Les variacions Goldberg es va oferir al festival Salmôn. No descartem en un futur establir vies de col·laboració o coproducció amb altres equipaments.

Ens explicàveu que, amb la creació d’Escenes, L’Auditori pensa en nous públics. 

Sí. Estem segurs que al públic habitual de L’Auditori els semblaran atractives les propostes, perquè totes elles giren entorn la música. Però la voluntat és que el públic del món del teatre, la dansa o el circ, també se sentin atrets per aquestes propostes que podrien ser als nostres escenaris com al Mercat de les Flors o al Teatre Lliure. Totes elles són propostes eclèctiques, però eminentment musicals, per això passen a L’Auditori.

Quins criteris artístics s’han seguit per escollir la programació i les companyies?

Iniciem Escenes amb quatre produccions (amb dues o tres funcions consecutives) distribuïdes al llarg de la temporada, procurant que siguin prou heterogènies entre si, amb la idea que cada espectacle posi l’accent a una disciplina o art escènica concreta. Els criteris han estat sobretot anar a buscar creadors i artistes polivalents, capaços d’entendre l’encàrrec i gestar un espectacle que encaixin amb les directius artístiques de L’Auditori. Ells són els protagonistes reals d’aquesta programació. En aquesta línia estem molt contents de la resposta i treball creatiu que estem engegant amb aquests artistes, i volem destacar les produccions del Clown Leandre i Animal Religion que parteixen de zero i es gesten amb l’equip artístic de L’Auditori.

L’Auditori passa a ser espai de creació, per tant.

Sí, realment és important subratllar el motor de creació que es genera en aquesta programació, que no es limita només a programar espectacles que ja estan al circuit de sales i equipaments.

I què ens expliqueu de la sala Tete Montoliu, on es farà el cicle? L’heu escollit perquè és més petita i propera? Heu tingut reptes tècnics, en portar-hi dansa i circ?

És la sala més polivalent de L’Auditori. Ens permet jugar més amb la disposició de l’escenari i del públic. Volem que Escenes porti produccions singulars, adaptades a la nostra línia artística i al nostre espai. Són petites produccions, sense grans escenografies però que sorprendran enormement per la seva singularitat i qualitat artística i perquè faran emocionar a l’espectador. La proximitat de la sala 3 ens ho permet. Cada producció s’adaptarà a l’espai de manera específica. Efectivament hi haurà reptes tècnics i artístics, però això ens fa créixer i sobretot ens fa més creatius. Pels artistes també és un repte creatiu molt estimulant. Tot això serà decisiu per l’experiència artística que viurà l’espectador en aquesta programació.

 

No us en perdeu cap!

Text: Neus Riba

 

 

Articles relacionats
Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari