La comèdia ‘Ben-Hur’ arriba al Teatre Coliseum

Redacció

El clàssic cinematogràfic Ben-Hur, pel·lícula de 1959 basada en la novel·la de Lewis Wallace, arriba al Teatre Coliseum en una adaptació humorística de Nancho Novo. De la mà de la companyia madrilenya Yllana, es tracta d’una proposta “plena de grans sorpreses” que han dirigit David Ottone i Juan Ramos.

El muntatge és una “eixelebrada i participativa” producció conjunta de Focus, del Festival Internacional de Teatre Clàssic de Mèrida i de Yllana, amb una durada de gairebé dues hores, que ja es va poder veure al juliol de l’any passat en el festival extremeny, i que fins al 24 de març farà temporada al Coliseum. És un espectacle per a tots els públics que aposta pel ‘teatromascope’, un joc entre el llenguatge cinematogràfic i el teatral, “que acosta la història clàssica a l’espectador actual i agradarà especialment als més joves, acostumats als efectes especials i audiovisuals”.

Ramos ha reivindicat que en la seva companyia “la música és inspiradora”, de manera que han apostat fort per composar música original, efectes de so, il·luminació i vestuari, tots ells encarregats de donar vida a carreres de quadrigues i guerres de vaixells en el mar. Formen part de l’elenc María Lanau, Agustín Jiménez, Elena Lombao, Richard Collins-More, Víctor Massán i Fael García, els qui encarnen, cadascun, a nombrosos personatges en clau d’humor però també de reivindicació social, perquè l’espectacle no sigui “només un divertimento i aporti una guinda per a debatre”.

Ramos ha detallat que no és un espectacle fàcil a nivell interpretatiu i físic, i que alberga grans sorpreses, i conté tints actuals en temes essencials com la dona i la religió en clau de comèdia: “No volíem solament riure’ns d’aquest món romà increïble al qual li devem tot, sinó imprimir-li una realitat social que ens interessava molt”.

L’actor Agustín Jiménez ha detallat que l’obra té l’estètica cinematogràfica d’aquest tipus de cintes, “molt hollywoodiense”, i ha remarcat que el feminisme és una causa que porta vigent tota la vida i que en l’època dels romans ja era una reivindicació real. Elena Lombao ha afegit que la reivindicació de les dones es planteja com “una primera possible revolució en el segle I”, quan les dones demanaven aprendre a llegir i escriure.

Ben-Hur en teatre és com parlar de La Guerra de les Galàxies“, ha dit María Lanau, i ha agregat el toc bufonesc i arriscat de les produccions de Yllana.

Ben-Hur es pot veure del 22 de febrer al 17 de març al Teatre Coliseum.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!