‘Indomador’ d’Animal Religion tanca la primera temporada de la Sala Hiroshima

Mercè Rubià

El risc i la innovació del circ contemporani de la companyia Animal Religion serà del 25 al 27 de juny a la Sala Hiroshima, el nou teatre del Poble-Sec.

TEATRE_BARCELONA_indomador-animal-religion_REVISTA_2

Animal Religion és una de les companyies de circ contemporani catalanes més transgressores. Sovint es defineix el seu treball com una fusió de circ contemporani, dansa i música, sempre amb la influència del gènere i la animalitat. Ho hem vist a TauromaquiNa -inspirat en la tauromàquia-, a Chicken legz on interactuaven directament amb animals en una granja- o a Sifonòfor, un experiment que després del seu pas per l’Auditori es podrà veure ja reposat a FiraTàrrega.

A Indomador, l’espectacle que tanca temporada a l’Hiroshima i els va valdre el Premi Zirkòlika a companyia revelació, un científic transforma el seu laboratori en un animalarium intentant domar el seu instint animal. Quim Giron mostra amb cosos transgènics, verticals, acrobàcies amb talons o lluita de galls la força incontrolable que tots tenim dintre i que ens connecta amb la nostra animalitat més profunda. El púbic, per la seva banda, estudia el comportament de l’artista, no gaire diferent d’una visita al zoològic, un context ordenat on alguna cosa salvatge pot ser observada d’una manera segura. L’espectacle vol animar la part salvatge i il·lògica del públic, i mirar de posar llum a estranyes rutines de la vida diària.

TEATRE_BARCELONA-Indomador-Animal-Religion_REVISTA_1

Sempre amb el concepte de l’animal com a punt de partida, desemboca en una paròdia grotesca del primitivisme humà i la diferència de sexes culturalment apuntalada. El gall intel·ligent i mascle de totes les gallines, el porc innocent dins de l’abundància amb actitud dominant, la vaca maternal amb poder de seducció i el poltre indomable. Aquest animalari és una aposta pel risc constant, un espectacle que vol mostrar “la força incontrolable que tots tenim dins i que ens connecta amb la nostra animalitat més profunda”.

Escrit per
Mercè Rubià TWITTER

Periodista. Teatrera. Enamorant-me de la dansa i el circ. Advertència: Si la majoria de recomanacions tenen molts aplaudiments no és per falta de criteri (que potser també), sinó perquè prefereixo parlar de les obres que m’han agradat. Molt lluny de voler fer (o ser) crítica.

Articles relacionats

#estoyrara arriba a la Sala Barts

La Sala Barts acollirà el show Estoy rara, un espectacle còmic carregat d’humor negre, que ve precedit pel seu rotund èxit a les xarxes, amb més de 500.000 visualitzacions a […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari