COMÈDIA SURREALISTA

El Tantarantana imagina el col·lapse d’Europa

Del 25 de febrer al 22 de març, el Tantarantana presenta 'Goodbye Europe. Lost Words', de Davide Carnevali i direcció d’Alba Collado

Del 25 de febrer al 22 de març, el Teatre Tantarantana proposa Goodbye Europe. Lost Words, un text de Davide Carnevali dirigit per Alba Collado. El muntatge, interpretat per Alba Vinton, Ton Vieira i Martí Atance, imagina una Europa a punt d’ensorrar-se a través d’una comèdia de tall surrealista.

La peça arrenca amb una situació concreta: una entrevista de feina en un món que s’acaba. En aquest entorn d’oficines desfigurades i converses interminables, tot gira al voltant del rendiment. Allò que no és útil o no produeix queda fora. A mesura que avança l’acció, humans, animals i objectes es confonen en un paisatge on el temps sembla anar enrere i el sentit de les paraules es desfigura.

Segons Collado, el punt de partida no és una catàstrofe futura, sinó un procés ja en marxa. “L’apocalipsi que explorem en aquest espectacle no és només un esdeveniment llunyà: és la conseqüència directa de la fallida d’un sistema. En la nostra obra, aquesta fallida es manifesta a través del llenguatge”.

Collado explica que els personatges transformen la realitat fins a convertir-la en una lògica de benefici on tot s’avalua pel que pot aportar. “Fins i tot allò que tradicionalment considerem ètic o espiritual —la fe, l’esperança, la caritat, la revolució o la idea de Déu— es veu reduït a una qüestió de benefici”. El resultat, diu, és que “la realitat deixa de tenir valor per si mateixa”.

“Estem immersos en el temps del final: no hi ha futur, només marxa enrere”, afirma Collado. Situada en aquest llindar, l’obra retrata una societat que, davant l’evidència del final, no intenta canviar el rumb, sinó optimitzar-ne les conseqüències.

Més informació, imatges i entrades:

Escrit per
logo-tb-quadrat

Teatre Barcelona és el mitjà de comunicació escènic de referència a Catalunya. Cada setmana t’actualitzem amb les millors novetats, entrevistes, reportatges exclusius, seleccions d’espectacles, pòdcasts… No et perdis res del que passa a la cartellera teatral!

Articles relacionats
Una bufetada que encén el debat a La Villarroel

Una bufetada que encén el debat a La Villarroel

Educar mai no ha estat fàcil, però poques vegades havia estat tan qüestionat com en l’actualitat. Quins límits són acceptables? Qui decideix què està bé i què no? Fins on […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Ja estàs registrat?
Entrar amb email
Encara no estàs registrat? Crear un compte gratuit