Tot el que necessites per anar al teatre

‘Dios’, una comèdia que demostra (o no) l’existència de Déu

18 Abril 2017
n

Després d’anys com a actriu, directora i dramaturga en diferents companyies, Eugenia González Rosa presenta el seu nou espectacle el solitari: Dios, una comèdia metafísica i esbojarrada que pretén demostrar (o no) l’existència de Déu en les nostres vides.

Tothom passa per algun altibaix important a la seva vida. I cadascú s’ho pren d’una manera ben diferent. L’actriu Eugenia González, després de passar per una etapa difícil degut a una malaltia, es va començar a plantejar diferents qüestions al voltant de l’espiritualitat. Després de cinc anys de documentació, entrevistes, exploració personal i assajos en solitari, ara presenta a la Sala Fènix una comèdia sobre la necessitat humana de buscar sentit en la vida i connectar amb un Poder Superior. Seguint la seva trajectòria artística, sempre al voltant de la Commedia dell’arte i el teatre popular, s’apropa a l’existència de Déu i la presència de l’espiritualitat a les nostres vides des de la comèdia, l’absurd i l’hilaritat. Sempre, això sí, des del respecte.

“Cadascú opta per creure o no en Déu, però hi ha una cosa clara: els rituals espirituals són un avantatge evolutiu del que només gaudeix l’ésser humà i que ens ajuda a sobreviure. Pots sentir la crida, o no, però crec que és una qüestió que tothom es planteja en un moment o altre de la seva vida. A l’obra no hi ha dogmes ni respostes, però sí que hi ha moltes preguntes”, explica l’actriu i dramaturga.

En un espai pràcticament despullat, González es converteix en la Dolores, una dona que arriba a l’edat adulta sense ser feliç, en conflicte permanent i molt enfadada. I és que tot allò que havien promès a la seva generació, ja a punt de fer-ne 40, no s’ha acomplert ni de bon tros. A partir d’aquí emprèn una recerca de l’ésser humà que li farà plantejar moltes preguntes a través d’un viatge per diferents èpoques i espais. “La posada en escena, pràcticament sense escenografia i amb un vestuari neutre, vol desmuntar l’artifici, buscar la poètica i l’ànima, les entranyes del personatge. M’he volgut allunyar dels artificis. Fins i tot la música és a capella”, explica l’actriu.

I tot, des de l’humor, des d’un teatre popular que beu de la comedia dell’arte, però que va una mica més enllà. “Jo sempre faig teatre popular, un teatre amb vocació 100% inclusiva“, explica. “L’humor, la comicitat et permet distanciar-te prou per abordar qüestions que poden ser tan feixugues com l’espiritualitat, que demanen pausa i reflexió”. A més, però, González també hi comparteix “un teatre que fa crítica de la societat, amb una interpretació molt física i on l’ésser humà n’és el centre“, encara que aquí ja no hi ha màscares “ni personatges estereotipats”, tot i que sí que hi ha “un mirall deformat”. “Crec molt en això de dir les veritats a través del riure”, diu. I potser per això González s’atreveix a parlar de la societat actual, però també de l’Església, passant fins i tot per temes complicats d’abordar com els abusos sexuals a menors o l’integrisme.

Text: Mercè Rubià

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona
Creant el teu usuari gaudiràs de sortejos i promocions, podràs valorar espectacles i deixar els teus comentaris, accedir al Calendari TB amb tota la programació i rebre el nostre newsletter setmanal amb tota l'activitat teatral de la ciutat de Barcelona.

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari