‘Davant la jubilació’ encapçala els guanyadors d’uns Premis de la Crítica molt repartits

Redacció

Davant la jubilació, dirigida per Krystian Lupa i cooproduida pel Teatre Lliure i Temporada Alta, encapçala els guanyadors dels XIX Premis de la Crítica amb tres guardons, entre els quals el millor espectacle. Lluís Pasqual s’emporta el premi a millor direcció per A teatro con Eduardo. Afasians-The Last Conference de Los Corderos, s’endú el premi a millor espectacle en la categoria de dansa i Scaramouche de Dagoll Dagom en la de musical.

Aquesta nit s’han lliurat els XIX Premis de la Crítica, organitzats per Recomana.cat, en una edició molt repartida, sense un clar vencedor. Davant la Jubilació encapçala els guanyadors amb tres guardons: en la categoria d’espectacle, actriu principal per a Marta Angelat i espai sonor per a la tasca de Roger Ábalos. Lluís Pasqual, per la seva banda, s’ha endut el premi a millor direcció per l’espectacle A teatro con Eduardo, del que també s’ha reconegut l’espai escènic d’Alejandro Andújar i Lluís Pasqual. MDLSX de la companyia Motus, que es va poder veure durant el Festival Grec, ha rebut el premi en la categoria internacional.

Infàmia, de Pere Riera, ha aconseguit el Premi de la Crítica al text més destacat, que també ha suposat el guardó per a Anna Moliner com a actriu de repartiment. Per la seva banda, Lluïsa Cunillé, en la categoria de dramatúriga, i Lluís Homar en la d’actor principal, s’han endut dos guardons per a El professor Bernhardi. Al seu torn, Lluís Villanueva s’ha endut el premi a millor actor de repartiment pel seu paper a Caïm i Abel.

El Premi de la Crítica al millor musical se n’ha anat a mans de Dagoll Dagom pel seu Scaramouche, que ha suposat un nou premi per a Montse Amenós en el vestuari. Un altre musical, El despertar de la primavera s’ha emportat el premi revelació i en la categoria de teatre per a joves. Per la seva banda, Renard o el llibre de les bèsties ha resultat vencedor com a espectacle familiar.

En l’apartat de Premis de Dansa, que enguany han incorporat noves categories, els espectacles guanyadors han estat Afasians-The Last Conference, de Los Corderos & ZA!, com a millor espectacle, i Nicht schlafen, d’Alain Plantel i Ballets C de la B, espectacle internacional. La crítica ha considerat que la tasca de Marina Rodríguez a Kova ¬ Geographic Tools de La Veronal mereixia el premi a millor ballarina i Miquel Fiol millor ballarí per Back Àbac. La peça Oskara, de Marcos Morau i Kukai Dantza, ha guanyat en la categoría de coreografia, mentre que el premi al solo ha estat per Escrit en l’aire, de Cesc Gelabert, Valère Novarina i Moisès Maicas.

En la categoria d’Arts de Carrer, el premi ha estat per Menar, de Joan Català i Roser Tutusaus. Birdie, de l’Agrupación Señor Serrano, ha estat reconegut amb el guardó a les Noves Tendències i a Eines digitals (Vicenç Viaplana i Alberto Barberá). En la categoria d’il·luminació, l’obra guanyadora ha estat Un obús al cor (Quim Blancafort).

Durant la gala s’ha entregat també el Premi Gonzalo Pérez de Olaguer a tota una carrera o contribució significativa al teatre català a l’actriu Imma Colomer, així com el premi a la millor sala, que ha anat a parar a La Villarroel.

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!