Les veles s’inflen novament al Teatre Victòria. La companyia Dagoll Dagom ha iniciat aquest febrer la selecció d’intèrprets que pujaran al vaixell pirata a partir del setembre de 2024. Serà l’últim Mar i cel abans de la dissolució de l’emblemàtica companyia de teatre musical, que enguany celebra els cincuanta anys sobre els escenaris recuperant el seu títol més popular, l’adaptació del clàssic d’Àngel Guimerà, amb text de Xavier Bru de Sala i la música original d’Albert Guinovart.
Miquel Periel, membre fundador de la companyia pionera en la creació de grans musicals en català, ha destacat que “els anys pesen, però tenim moltes ganes de començar amb aquest Mar i cel“, un muntatge pel qual s’hi han preseleccionat a 120 persones d’entre 800 candidatures, que hauran de demostrar unes elevats dots de cant, ball i acrobàcia. Però, per sobre de tot, destaca que busquen un repartiment sense “persones complicades”, per estar a l’altura de l’exigència del títol.
Anna Rosa Cisquella, qui enguany assumirà el repte de la direcció d’aquest muntatge emblemàtic després de l’èxit aconseguit amb L’alegria que passa, ha apuntat que s’hi enfronten amb “il·lusió i tristesa”, ja que els fa “moltíssima il·lusió tornar-lo a fer” però alhora significa el comiat definitiu dels escenaris de la companyia capitanejada per Cisquella, Periel i Joan Lluís Bozzo, que ja s’ha retirat.