Todas las noches de un día
6/06/2019
Hivernacle vital

La setmana passada teníem previst anar a veure aquesta proposta al Teatre Goya, però sembla que a causa d’un sobtat despreniment de retina de l’actriu protagonista, Ana Torrent, va obligar a suspendre, i fins aquesta setmana no s’han pogut reprendre les representacions amb Emi Ecay en el paper de Sílvia.

TODAS LAS NOCHES DE UN DIA, és un text d’Alberto Conejero dirigit per Luís Luque i amb Carmelo Gómez en el paper de Samuel.

Un text melodramàtic, íntim i profundament poètic, que es vesteix de thriller per explicar-nos la història d’una dona trencada per un passat desconegut per nosaltres i la del seu jardiner, un home que també ha fugit del seu passat i es refugia en aquest hivernacle. En paraules del seu autor, són dos personatges plens d’ombra que lluiten per trobar una mica de llum. Dues persones atrapades en un passat, que no arribem a conèixer, però que marca el seu present i el seu futur.

Una proposta que presenta salts en el temps i que inicialment ens descol·loca una mica fins que entenem que ella és una il·lusió, un record i que ell està responent les preguntes de la policia mentre recorda. Una història d’amor impossible entre dues persones allunyades i properes alhora. Un monòleg que en realitat és un diàleg, i un tercer personatge que no hi és, un policia que interromp les declaracions d’en Samuel, i el fa retornar al present.

Carmelo Gómez ens ha regalat una interpretació magnífica d’en Samuel, un jardiner enamorat de la seva mestressa que ens narra la seva relació amb ella, la seva admiració per ella, a través de les declaracions que fa a la policia.

Emi Ecay ens presenta a la Silvia,  una dona vulnerable que s’escuda sota el seu rol de mestressa, de dona forta i dominant que amaga un gran dolor i una gran feblesa.

Unes interpretacions d’una gran tendresa, plenes de matisos, de dues persones ferides per la vida que s’amaguen en un món només per ells, que representa l’hivernacle, que tots dos estimen, que tots dos cuiden. Dues persones soles que es troben en un espai on tot sembla possible. Una proposta que posa en escena el dret a decidir morir quan la vida resulta insofrible.

Excel·lent la direcció de Luís Luque que ha sabut donar al Samuel el protagonisme que el text l’imposa, sense oblidar el pes i la llum que desprèn el personatge de la Silvia, i la magnífica utilització dels tempos per fer intervenir al tercer personatge absent.

Una magnifica escenografia de Monica Boromello que ens situa ràpidament en un espai tancat, aïllat, on sembla que el temps quedi en suspens mentre la vida continua fora. Veiem les plantes sense que hi siguin i amb els jocs de llum de Juan Gómez-Cornejo copsem i entenem la relació que s’ha establert entre el jardiner i la seva mestressa.

La música de Luis Miguel Cobo i el vestuari d’Almudena Rodriguez acaben de vestir un espectacle certament rodó, magnífic i d’una gran força poètica.

Per poder veure la ressenya original, només cal clicar en aquest ENLLAÇ

 

Tot el que necessites per anar al teatre

Todas las noches de un día

Todas las noches de un día

Carmelo Gómez i Anna Torrent protagonitzen Todas las noches de un día, un poema dramàtic que gira al voltant dels records del passat.

Sinopsi

Envoltat d’urbanitzacions, en algun lloc prop de nosaltres, sobreviu un vell jardí amb el seu hivernacle. Però ha passat molt temps des que els veïns van veure per últim a vegada la Silvia, la propietària de la casa. Allí només queda el Samuel, el jardiner, maldat per preservar aquest racó oblidat.

Todas las noches de un día comença quan la policia acudeix a la casa per intentar descobrir el parador de la Silvia, comença un combat entre la vida i els records, entre l’amor i els seus fantasmes.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Carmelo Gómez construeix a Samuel, el jardiner, introvertit, de natural poc parlador que, però, quan arriba la policia, no té més remei que explicar la seva versió de la desaparició de la Sílvia. Una cosa tosc en les formes ( “… sóc un home simple”), Samuel no pot ocultar el seu amor per la propietària de la casa, una dona fràgil i turmentada que oculta la seva altra vida, la que porta extramurs de la casa, que no sembla fer-la especialment feliç. Samuel, mentrestant, es capbussa febrilment en la cura del jardí durant hores i hores, sense deixar de pensar en la Sílvia, tot i que alhora, contenint el foc de la seva passió per aquesta magnètica dona. Luis Luque ha envoltat els dos personatges d’una atmosfera inquietant, en certa manera irreal, que fa impossible la comunicació profunda dels dos personatges i plena de dubtes sobre el que li ha passat realment a Sílvia. L’arribada de la policia és la prova real que aquest cuidat jardí dista molt de ser el de l’Edèn. https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/06/08/todas-las-noches-de-un-dia/

    09/06/2019
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Melodrama? thriller? No sé muy bien cómo calificar esta obra de teatro.
    En el escenario aparece Samuel, siendo interrogado en el hinvernadero donde lleva 15 años trabajando. La policia busca a su jefa, la señora de la casa, de la que Samuel se enamoró prácticamente conocerla.
    15 años de soledad, de vivir ellos dos en esa casa, de silencios, frustraciones, amores no correspondidos.
    Donde está la señora? Porque ha desaparecido?
    La obra nos dará la respuesta.

    Sobretodo tengo que destacar la gran interpretación de Carmelo Gomez y de Ana Torrent. Me han gustado mucho!
    La escenografía es bastante vistosa y la iluminación cumple muy bien su cometido.
    Quizás la musiquilla que se ha escuchado durante algunos tramos del relato me han sacado de contexto. Pero nada importante.
    La he disfrutado mucho!

    19/05/2019
  • damian Mena garrido

    Un drama lent í anodí només salvat per la interpretació de la gran parella d’actors

    19/05/2019
Articles relacionats
Carmelo Gómez: "Todas las noches de un día és teatre de la paraula i de la poesia"

Carmelo Gómez: "Todas las noches de un día és teatre de la paraula i de la poesia"

8 Maig 2019

El Teatre Goya ha presentat Todas las noches de un día, un text d’Alberto Conejero que compta amb la direcció de Luis Luque. El vicepresident d’Art i Continguts del Grup Focus, Jordi González, ha obert l’acte molt agraït de “tornar […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.