Solo creo en el fuego
29/09/2019
Deixa’t sorprendre

Entrem en aquesta nova sala per a nosaltres, una olor a incens ja ens transporta a una nova experiència. Sembla que no veurem una cosa convencional o es la sensació inicial entre els presents. Això no ens sorpren ja que ens han comentat que Teatro Laboratorio és una experiència diferent tot i que aquesta peça no és la més estranya de totes les programades.

L’escenografia ens encanta. Tenim tot el terra plena de fulls, de cartes dels protagonistes que explicaran les seves sensacions Anaïs Nin i el novel·lista Henry Miller a escena. A més ens adonem que la il·luminació ens sorpendrà durant tota l’obra. Els responsables són els encarregats de moure els focus de llum com convinguin. A més durant l’obra tenim diferents curts de videos i de cartes reflexades en la pared. Una sensació complaent ens recorre la pell en tot moment.

Juguem amb les llums, les ombres, la petita escenografia. Com Henry Miller juga amb les imatges del video i amb un petit matalàs veiem com es besa, com juga amb les noies que veiem reflexades a la pared. La màgia es veu en tota l’obra.

En un moment donat, l’obra talla la seva intensitat i  l’Angela i Carlos es treuen la màscara dels seus personatges i ens parlen directament als espectadors. Ens expliquen la relació que hi ha entre l’artista i la seva obra, situacions personals que els ha succeït. I en uns minuts tornem de nou a la relació d’amor dels escriptors.

Una obra fantàstica, amb una interpretació meravellosa. M’ha agradat aquesta experiència. No tinc més paraules que recomanar-vos que hi aneu (avui tenen funció) i seguiu la pista de “Solo creo en el fuego”. Podeu llegir tota l’opinió de l’obra a l’enllaç

Tot el que necessites per anar al teatre

Solo creo en el fuego

Els escrits dels amants Anaïs Nin i Henry Miller portats a escena en aquesta proposta de teatre experimental intimista.

Sinopsi

Solo creo en el fuego és un joc de miralls en què els creadors (Ángela Palacios i Carlos Martín-Penyal) s’adapten al teatre els escrits d’Anaïs Nin i Henry Miller, els diaris d’ella, les novel·les d’ell i la correspondència d’ambdós situats al París d’entreguerres per fer-col·lapsar amb l’autobiografia, els somnis i els complexos dels dos amics de la Barcelona d’avui. Es proposa un artefacte de vocació meta teatral, amb barreja de gèneres, des de la paròdia al drama intimista, i ruptures de to i una mutant posada en escena. L’obra té per objectiu convertir-se en un delirant viatge de salts espai-temporals com a excusa per plantejar la recerca de respostes de dos artistes als quals se’ls acumulen les preguntes en el camí a la transcendència o la supervivència.

Solo creo en el fuego s’endinsa en les vides de l’escriptora francesa Anaïs Nin (1903-1977) i el novel·lista nord-americà Henry Miller (1891-1980). Recull el moment en què els literats són amants al París del 1931 i es deixen portar per les passions d’un i de l’altre, les emocions i fins i tot les pròpies obres de tots dos.

Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Ramón Alonso
    12345

    Creativo, inteligente, desenfadado, interesante, bien hecho, profesional.
    Totalmente recomendable.

    02/10/2017
  • Carola Zafarana
    12345

    Tuve la gran suerte de ver “solo creo en el fuego” en su estreno! Me ha llevado de la risa a las lágrimas y de vuelta a la risa. Un teatro muy vivo! Me encantó el escenario, luces, colores…Los actores, grandes artistas, creadores, escritores (el texto es una pasada)…voy a repetir sí o sí! Hay que verlo!

    20/09/2017
  • Carla
    12345

    Equilibri perfecte d’emocions, potència textual i posada en escena exquisida. “Solo creo en el fuego” ens presenta la dualitat de l’home i la dona, del trauma i el goig de viure, de l’amor i l’odi, de l’èxit i el fracàs, de l’art contra la norma social… Una lluita intensa, aferrissada i alhora plena d’humor i pols vital, a través de la boca d’uns actors en simbiosi genial amb els seus personatges. Una creació única, no us la podeu perdre.

    19/09/2017
  • Cayetana
    12345

    Una obra que nos habla de las pasiones, ¡qué necesarias!. Me hizo sentir alegría, locura, tristeza, lujuria. Recomiendo porque creo que los autores son dos grandes profesionales, los diálogos, la escena, la música, la fotografía, las “salidas y entradas ” de los personajes dentro de la propia obra. Fantástica.

    19/09/2017
  • Nuria
    12345

    Una obra que nos acerca a las vidas de los escritores Henry Miller y Anaïs Nin para poder entender la intensidad sus obras. Destacar la interpretación de los actores, capaces de trasmitir sentimientos y emociones añadiendo a su vez giros inesperados. Sin duda todo un acierto para una tarde de teatro.

    18/09/2017
  • María
    12345

    Increíble puesta en escena. Solo puedo decir que repetiré. Se mezclan risas con la intensidad de la tragedia, y eso me encanta. La luz, el movimiento y la fuerza de los actores son, a mi parecer, los puntos fuertes de esta obra. La historia, me dejo con ganas de mas, y salí de allí pensando que tenía que leer los libros de Henry Miller y Anäis Nin, buena a señal ¿no?.

    18/09/2017
  • Homar
    12345

    Ayer puede ver esta preciosa obra, me ha encantado el trabajo de los actores y la forma de contarnos una obra tan apasionante de amor y desamor que te pone la piel de gallina y te da un respiro en los momentos de tensión.Muchos años para los Prometidos!! La recomiendo a todo aquel que ama el teatro como yo;)

    17/09/2017
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Ahir vaig estar a la Badabadoc veient l’estrena d’aquesta obra escrita, dirigida i també interpretada per Ángela Palacios i Carlos Martín-Peñasco. Ens situa a Paris del 1931, on coincideixen Anaïs Nin i Henry Miller i el que va començar sent una amistat i seguiment de l’obra literària de tots dos, va continuar amb una història d’amor que va durar 10 anys tot i estar ella casada amb Hugo Guiler. Quan van deixar la relació, va continuar l’amistat fins al final de les seves vides a través de cartes. Es presenta com a teatre experimental i més aviat crec que és text i a més a més, “durillo”, tot i que hi ha moments molt divertits. La posada en escena i escenografia només compta amb una màquina d’escriure i dos llits amb rodes amb les que es mouen per tot l’espai escènic, no cal més. I pel que fa la interpretació fantàstica, tant ella com ell. Em va agradar molt i us animo a anar-hi. Estarà en cartell fins al 22 d’octubre

    16/09/2017
Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.