publicitat

Pegados, el musical

Enganxats a Pegados

Hebert Parodi
Una opinió de Hebert Parodi
26/10/2020

PEGADOS va triomfar fa ja 10 anys. Un musical dels anomenats “petit format” (sigui allò el que sigui) que va connectar moltíssim amb un públic jove i que, rara avis, es va exportar a altres països. Una premissa esbojarrada i enginyosa: noi i noia lliguen a una disco, acaben practicant sexe als lavabos…i es queden físicament enganxats. Alícia Serrat (Trilogia de l’amor), coautora i primera intèrpret amb Ferran González, la torna a dirigir, ara amb Enric Cambray. Durant anys he esta temptat, quan veia l’Alícia al Maldà, per exemple, de traspassar la barrera i preguntar-li si tornaria Pegados. Sempre em va aturar que la resposta fos que va tenir el seu moment i ho havia d’acceptar.

10 anys després ha crescut en escenografia, il·luminació, coreografies… i funciona igual que llavors. Jo la recordava ENCARA més hilarant, però em dec haver fet gran. Vaig riure tot i haver-la vist en el seu moment diverses vegades. Aquesta parella enganxada, a un hospital on topen amb una infermera impagable, potser l’estrella de la funció, que se’n fot d’ells, de nosaltres, de l’obra amb apunts de meta teatre que funcionen molt i molt bé, fa que ens enganxem a ells. Sí, saps com acabarà des del moment zero. I què? Cert, hi ha números que no aporten gaire al desenvolupament narratiu però són divertits i la música no és de la que surts taral·lejant… però només acabar, encara somrient, veus que t’has encarinyat força amb aquest parell…que voldries ser tu i esperes que els hi vagi bé, perquè sota els zascas, el cinisme, el postureo… són personetes adorables, amb les seves pors, condicionants i passat. I què coi, que els ha vist fent el pena una hora i mitja amb una bata d’hospital! Mereixen tenir molta sort!

Com no podia ser d’altra manera venint de la mà de l’Alícia Serrat, a més de l’humor, hi ha espai per moments més íntims, de pors i anhels, i lluïment de registres més dramàtics de la parella protagonista, amb una immensa – i van…-, Júlia Bonjoch i Iñaki Mur, ambdós protagonistes del recent Rent.

El millor: veure un teatre ple de gent jove a un musical enginyós que es manté fresc una dècada després.
El menys millor: Diria, tiro de memòria, que han retocat alguna part que jo trobava divertidíssima (o allò de “es eso que lo miras…y lo ves” no era d’aquí?)

Ja estàs registrat?
Entrar amb email
Encara no estàs registrat? Crear un compte gratuit