La dansa de la venjança → Teatre Auditori de Granollers
19/02/2019
Paraules punyents, ferides sagnants

“Què és millor, viure amb una persona depressiva o amb una de tòxica?” Aquesta és una de les sentències que en Roger (Pablo Derqui) proclama durant la dansa dialèctica d’aquesta producció.

Dues persones amb un fill, divorciades, es retroben quan ella va a recollir les últimes coses que li queden a la casa en comú. Ella, la Clàudia (Laia Marull), esperava que ell no hi fos, però com a bon estratega, en Roger s’ha organitzat per ser-hi. El que en principi sembla una conversa cordial, entre dos divorciats que volen el millor pel seu fill, acaba sent, molt aviat, una batalla de retrets, insults, males paraules i violència. Els mots escollits acuradament per un i altre busquen el punt més feble, el lloc precís de la vulnerabilitat de l’altre, per fer-se mal, tant com sigui possible. L’objectiu és desequilibrar i fer caure a l’adversari.

La posada en escena és clàssica, una estança de la casa, un lloc familiar pels dos, però que s’ha convertit en un paratge hostil. La música és una gran aliada en aquesta producció. Significa moltes coses pels personatges, evoquen a la parella moments i records dolorosos.

Pablo Derqui i Laia Marull donen vida als dos ballarins d’aquesta dansa. Ell ja ens té acostumats a afrontar papers obscurs i dramàtics. En aquesta ocasió, la realitat del personatge evoluciona a partir d’una contenció dels seus sentiments cap a una explosió de rancúnia i maldat transformada en paraules feridores i moments violents. Un personatge que, segur d’ell mateix al principi, es va desfent amb el pas de la trama. En la mesura que es va transformant, la contenció desapareix per deixar pas a la brutalitat que, si en un principi només és verbal, acaba transformant-se en gestos i actituds corporals. Un treball evolutiu que Derqui va desgranant a poc a poc amb la mestratge que el caracteritza.

Marull, molt avesada als papers de víctima, comença com a tal a l’inici del text, apocada, diminuta, fràgil. A mesura que el personatge evoluciona, trenca aquest posat i descobreix una cara desconeguda de l’actriu que no estem gaire acostumats a veure, forta, atrevida i sense por a defensar-se.

La batalla, la dansa, entre els dos personatges resulta incòmoda als ulls dels espectadors moltes vegades i, de fet, aquesta és la voluntat de l’obra, provocar una reflexió de qui som, com ens comportem i, sobretot, com utilitzem les paraules.

Tot el que necessites per anar al teatre

La dansa de la venjança

A partir de 12,00€

Comprar Entrades
La dansa de la venjança

Pablo Derqui i Maria Ribera protagonitzen La dansa de la venjança, un text de Jordi Casanovas dirigit per Pere Riera, sobre la separació aparentment serena d’una parella.

Sinopsi

Una parella se separa després d’anys de matrimoni. El divorci els obliga a resoldre com s’han de repartir les hores d’un fill menor d’edat. Han fet un pacte. Han arribat amb serenor fins aquest pacte. Però avui, a la casa on havien fundat la seva història en comú i tot just quan ja s’anaven a acomiadar sense deixar més víctimes pel camí, el pacte es trenca i alguna cosa esclata.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • s
    s
    12345

    buenisimos actores,vibrante obra,bravo pablo y laia¡¡¡¡¡¡

    19/03/2019
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Ens narra una discussió matrimonial durant la qual l’ex parella es va endinsant respectivament en les parts més fosques i rancunioses de la relació, i amb el fill com a camp de batalla. Un text intens que no dona descans i que busca la identificació de l’espectador amb la parella per tal que puguem valorar les conseqüències últimes del que podria significar estavellar-se. El duel dialèctic planteja clarament com podem girar cap a un comportament animal quan deixem de ser civilitzats. És intens i et va sorprenent o et deixa al·lucinat pel que va passant. Té un punt de thriller, perquè tota l’estona et preguntes qui està fent què. Un exercici d’equilibrisme per a mantenir la tensió entre allò que els persontages diuen i allò que decideixen no dir. No us la perdeu!!! https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/02/16/la-dansa-de-la-venjanca/

    17/02/2019
  • elvira franch
    12345

    «La dansa de la venjança» de Jordi Casanovas, dirigida per Pere Riera i interpretada magníficament per Laia Marull i Pablo Derqui. Bones interpretacions de tots dos, per mi millor ell que ella, però tot és qüestió de gustos. He de ser sincera que Pablo Derqui és un dels actors que més m’agrada actualment.
    Clàudia i Roger són una parella que fa uns anys es van separar. Ell és un home instruït i amb una activitat professional molt ben reconeguda. Ella una dona que tot i que encara està enamorada d’en Roger, ha acceptat la separació amb resignació i serenor. Però potser no ho han aclarit tot, o potser la separació no va ser tan serena i racional, ni portada en tant aplom com sembla, i potser de tot plegat hi ha una víctima o en són víctimes tots. Tenen un fill que en principi han pactat la custòdia. En parlar d’aquest fill comença el ball dels retrets, els mals entesos i en conseqüència d’una venjança de l’un i l’altre.
    Un joc dialèctic que amb força van teixint els esdeveniments; uns girs de situacions que fa dubtar qui dels dos de la parella és el mal tractador o qui és la víctima; o potser cada un van jugant i ballant aquesta dansa de culpabilitat i victimisme. Un joc com una tragèdia grega posada als nostres dies i que per desgràcia la trobem freqüent al dia a dia.
    Una obra que no deixa respirar al públic ni un moment i que a més l’atenció va creixent a mesura que es va desenvolupant la història.
    Sabia que el final era sorprenent, i tota l’obra vaig anar especulant i imaginant-me el desenllaç, i tot i això em va sorprendre i em va deixar amb la boca oberta com a la majoria d’espectadors.
    Jordi Casanovas és un gran dramaturg dels nostres dies que sap plantejar situacions actuals amb gran mestria. En aquesta ocasió ha triat un tema que dóna per parlar-ne molt. Així ho vam fer nosaltres, i de veritat que el punt de vista de cada un era ben diferent.
    Genials interpretacions i molt bona posada en escena.
    No us la perdeu, segur que us farà pensar i plantejar-vos moltes coses.

    16/02/2019
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Muy fuerte!
    Celebrar San Valentín viendo esta obra sobre una pareja que se está separando y que juegan a hacerse daño mutuamente hasta límites insospechados.
    Mi novio y yo definitivamente somos lo menos románticos del mundo jajajaja

    Pablo Derqui y Laia Marull están espléndidos en esta lucha sin tregua en el que el espectador sólo puede mirar con la boca abierta como se va desarrollando la historia, como se van intercambiando los roles de agresor y víctima hasta conseguir dejarnos a todos sin saber qué pensar.
    Hasta llegar al final. Y qué final señores!!
    De los que deja la platea en un silencio sepulcral en el que nadie se atreve ni a toser jajajaja

    Una escenografía original. Un piso en el que la naturaleza empieza a inundar los rincones y una iluminación triste y otoñal que va variando de color según la situación lo requiere según la intensidad del momento.
    No será la mejor obra de la temporada pero el texto de Jordi Casanovas y las interpretaciones no se me van a olvidar en mucho tiempo. Bravo!

    14/02/2019
  • Josep Ballester
    Josep Ballester
    12345

    Marull i Derqui estan immensos. Ens han deixat clavats a la cadira i gairebé sense respiració. Sobretot, que no us desvetlli ningú res de com es resol. Impactant.

    14/02/2019
Articles relacionats
La Villarroel estrena 'La dansa de la venjança' de Jordi Casanovas

La Villarroel estrena 'La dansa de la venjança' de Jordi Casanovas

7 Febrer 2019

La Villarroel estrena La dansa de la venjança, una producció pròpia amb text de Jordi Casanovas i direcció de Pere Riera. En aquest text, Casanovas s’endinsa en el revers més tenebrós dels conflictes de parella, un tour […]

Els 6 espectacles imprescindibles de La Villarroel

Els 6 espectacles imprescindibles de La Villarroel

10 Setembre 2018

Focus ha presentat la nova temporada 2018-19. Es tracta d’un conjunt de propostes de gran qualitat, noms importants, humor, drama i musicals de molt diferents formats. En total, 49 espectacles […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.