Carles Armengol Gili
Una opinió de Carles Armengol Gili
13/05/2026 · El Maldà

La companyia Com un Llum ens presenta una peça sobre la depressió a partir de les cançons de la cantant i actriu mallorquina Clodine, que aquí es despulla emocionalment per submergir-se en una peça d’autoficció en forma de concert. Hi trobem reflexions sobre la inseguretat, l’auto boicot i la síndrome de la impostora, acompanyat de les visites al psicòleg, les trobades familiars o les vivències amb parelles poc encertades. Un compendi de situacions que es van desgranant entre cançó i cançó, com si fossin un subratllat musical a la història de la Cris.

En un espectacle com aquest, dirigit amb encert per Alícia Serrat, no podien fallar les cançons… i la veritat és que no ho fan. Tots els temes (Inútil, Hauries, Caic, Serotonina, Perfectament imperfecta) són aparentment senzills, però encomanadissos i gratament melòdics. L’estil folk que caracteritza a l’autora s’imposa aquí de forma clara i aclaparadora. Val a dir també que Claudia Nogués (Clodine) defensa molt bé la proposta, acompanyada amb encert d’Anila Padrós –molt divertida en el paper de l’amiga boicotejadora- i un Pau Oliver que com sempre la clava amb els seus diferents rols.

Crec que Inútil és una bona manera de parlar de les malalties mentals, molt diferent a altres propostes que hem vist els darrers anys. La música, l’humor i el format de concert juguen a favor d’una peça que troba en un espai petit el seu millor aliat. Potser es podrien haver embastat millor les escenes a nivell argumental, o bé treure més suc d’alguns personatges, però ningú podrà negar que estem davant d’un entreteniment excel·lent… amb un contingut més que necessari.

Ja estàs registrat?
Entrar amb email
Encara no estàs registrat? Crear un compte gratuit