Hàbitat (doble penetració)
25/10/2018
teatre de joves per a joves

Aquest cop a l’últim moment per anar al Teatre Tantarantana i veure una de les propostes guanyadores del cicle de creació escènica DespertaLab 2018.

DespertaLab 2018 aposta per donar visibilitat a joves creadors (locals o a nivell internacional), i tant que ha donat visibilitat en aquesta proposta. És una obra escrita i dirigida per Roer Torns, en un encreuament d’històries connectades entre elles amb un nexe en comú, les xarxes socials.

A partir d’uns textos que han creat directament els actors, s’ha creat aquest muntatge en un espai que ens sembla una mena de pantalla de mòbil. On tot el que succeeix és per cridar l’atenció dels que estem a les butaques. El contacte que els joves realitzan amb la societat és a través de la pantalla, sense cap mena de comunicació real. Una visió sobre la comunicació dels joves (i a vegades no tant joves) davant la societat.

La proposta m’ha encantat, donar veu a la comunicació dels joves, ara falta que els joves assisteixin aquests dies que queden al Tantarantana. La veritat és que val la pena i veure que en pensen al veure’s reflectits. És una obra creada i realitzada per joves i que va més dirigides als joves.

Parteix d’una premisa molt interessant. A més van retransmetent (*) la funció en Stories de l’Instagram. I al tornar a casa el primer que he fet ha estat anar a veure les diferents Stories i m’he trobat que … seguieix la resta de l’opinió a l’enllaç

Tot el que necessites per anar al teatre

Hàbitat (doble penetració)

Hàbitat (doble penetració)

Hàbitat (doble penetració) és l’obra guanyadora del cicle de creació escènica DespertaLab 2018. Roger Torns recrea una analogia del que passa a la xarxa, on hi ha un excés de material bolcat sense filtres del qual és impossible estructurar un discurs general i global. L’obra parla sobre la necessitat de projectar-nos a crits per demanar que ens estimin, per sentir que formem part d’aquest món.

 

Sinopsi

Un artista presenta una escultura que presideix l’interior del nou edifici net, polit i llis que han edificat on abans hi havia el mercat. Un youtuber aclamat anuncia el seu suïcidi en directe. Una escriptora s’odia per estar treballant en una oficina compartida on no coneix a ningú. Dues noies es busquen per la xarxa en una aplicació de relacions esporàdiques. Una d’elles vol netejar-se, l’altre necessita estendre la rentadora que porta dos dies tancada. Una noia projecta en directe el seu viatge nocturn per la ciutat mentre busca què fer per no avorrir-se. Un adolescent fanàtic vol veure el suïcidi d’un famós en directe. Tot succeeix en una nit.  Tot succeeix a prop de l’edifici nou que han construït al barri, on abans hi havia el mercat.

«La moderna pèrdua de creences que afecta no només a Déu o el més enllà,  sinó també la realitat mateixa, fa que la vida humana es converteixi en quelcom totalment efímer. Mai no ha sigut tan efímera com ara. / Res no és constant i durador. Davant d’aquesta falta d’ésser sorgeixen el nerviosisme i la intranquil·litat. / Fins i tot les religions, en el sentit de tècniques tanàtiques que alliberen l’home de la por a la mort i generen una sensació de durada, ja no serveixen. La desnarrativització general del món reforça la sensació de fugacitat: de vida nua.» Byung Chul Han. La societat del cansament

 

Sobre el director

Aquest projecte és el resultat del treball final de carrera  de Roger Torns. «Vaig començar reunint un grup d’actors per elaborar una peça textual en col·lectiu. A partir de l’escriptura automàtica a contrarellotge volia que el discurs i la poesia afloressin sols a partir de la generació de material textual provocat a partir del caos, la immediatesa, el joc i la irracionalitat. Vam estar durant dos mesos fent sessions d’escriptura automàtica guiada fins que vaig tenir prou material, llavors em vaig recloure durant tot l’estiu per intentar entendre quines eren les necessitats discursives de cada participant i a partir d’aquí es va anar construint la dramatúrgia i la seva estructura fins arribar al text resultant.»

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Hèctor Fibla Ferrà
    12345

    La desorientació i ràbia de la joventut explicada amb poesia i esperit de transcendència.

    30/04/2018
Articles relacionats
El Tantarantana recupera ‘Habitat (doble penetració)’ i ‘Masticar hielo’

El Tantarantana recupera ‘Habitat (doble penetració)’ i ‘Masticar hielo’

11 Octubre 2018

El Teatre Tantarantana ha presentat en roda de premsa el retorn als escenaris de dos espectacles: Habitat (doble penetració) de produït per H.I.I.I.T i Masticar hielo. Els muntatges seran a la sala Baixos22 […]

Arrenca a la Sala Atrium el DespertaLab’18

Arrenca a la Sala Atrium el DespertaLab’18

12 Abril 2018

La Sala Atrium acaba de presentar la 4ª edició del Cicle de creació escènica DespertaLab que organitza conjuntament amb la Nau Ivanow. Es tracta d’una edició carregada de novetats que […]

Uneix-te a TB
Ja som més de 80.000 usuaris. T'hi apuntes?

Ja hem regalat més de 2.500 entrades

Uneix-te gratis a Teatre Barcelona i gaudeix de:

Avantatges

Sortejos i promocions

Calendari TB

Tota la cartellera a un cop d'ull

Newsletter

Setmanal amb tota l'activitat teatral

Usuari TB

Valora espectacles, llista'ls i segueix amics

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.