El temps que estiguem junts
21/05/2019
Quan el dolor sí que importa

Es nota que aquest espectacle, el millor que ha interpretat la ja quasi desapareguda Kompanyia del Lliure, va sortir d’un taller de treball entre actors i director. Es nota l’experimentació, fins i tot allò que es va decidir conservar i tot allò que va descartar-se. Es nota, sobretot, si intentes sentir l’espectacle més que no pas veure’l, analitzar-lo o raonar-lo. El temps que estiguem junts és, per sobre de qualsevol convenció, un exercici catàrtic que passen els actors i que acaba arribant al públic com un tsunami. La proposta argumental és potser el que menys importa, tot i que la superposició de dues realitats temporals en el mateix espai dona unes possibilitats de joc immenses. Però el que sí importa de veritat és el treball actoral, i en aquest cas és d’admirar l’absoluta predisposició i la total generositat de tots els intèrprets, del primer a l’últim.

Potser sí que l’obra deixa molts interrogants oberts i es treu alguns asos de la màniga, però és que Pablo Messiez no intenta fer una obra de ciència ficció ni donar explicació a totes les variants argumentals, cosa que Javier Daulte potser sí faria. En aquest cas importa el sentiment, l’emoció pura i el dolor. Només el començament de la peça -un començament magnífic, dels que es recorden- ja ens dona pistes de per on anirà la cosa. En definitiva, un espectacle imprescindible que s’ha de veure, sí o sí.

 

Tot el que necessites per anar al teatre

El temps que estiguem junts

El temps que estiguem junts

Pablo Messiez va impartir un taller a La Kompanyia Lliure. De l’experiència, reelaborada i escrita, en sorgeix l’espectacle El temps que estiguem junts. Emocions, espai i temps compartit. Teatre.

Notes del director:

Quin deu ser el millor camí per estar junts? Parlar? Busquem les paraules, però no n’hi ha prou. Fer silenci? Ho provem, però alguna cosa ens diu que, per a ser al món, cal donar nom a les coses. I donar nom, es fa entre dos. Per tant, tornem al principi. Com podem estar junts?

A El temps que estiguem junts, el temps es plega sobre sí mateix i conviuen en un mateix espai dos moments que la cronologia ha separat. Per una banda, som testimonis de l’ascens i l’ocàs d’un amor, des que una parella es trasllada a un pis nou fins que el deixa. Alhora, veiem un grup d’inconsolables que es reunien fa cinc anys en aquest mateix apartament, mirant de trobar en les seves reunions algun estímul que els tornés el desig. Tots ells comparteixen l’haver patit algun fet traumàtic en el passat, i també la necessitat d’entendre com es fa per continuar vivint després del dolor. Així, l’estar junts de l’obra no només té a veure amb els personatges i el seu desig de ser al món, sinó també amb el temps que conviu amb el temps. Amb el misteri del nostre esdevenir que dialoga sense saber-ho amb les vides dels altres que una vegada van ser, o seran, aquí.

Pablo Messiez

Dades útils

26/05 col·loqui amb la companyia després de la funció

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Zanni Lupo
    12345

    Meravellosa obra! Molt fresca i original. Des de l’inici, et sorprèn i, tot i que en alguns moments de l’obra tenir dos focus d’atenció al mateix temps et confon i no et deixa gaudir plenament d’escenes emocionalment intenses, és una obra que et sacseja i et transforma. Potser s’ha allargat un pèl massa al final amb la reiteració d’emocions que ja havíem assimilat, però el nivell energètic de l’obra mai s’afluixa.

    26/05/2019
  • marina
    12345

    Preciosa joia! Celebro haver pogut veure aquesta peça creada amb tanta cura i sensibilitat. Les interpretacions em van atravessar i el text, profund i proper, té frases que guardo incrustades a la consciència. El treball d’atmosfera exquisit…

    30/03/2018
  • Nil Martín
    Nil Martín
    12345

    Plorant en bucle. Impactant i preciosa. El millor de la temporada del Lliure!

    25/03/2018
  • Rosa Maria Oliveras Castanyer
    12345

    Una obra d’una sensibilitat increïble sobre la fugacitat imperceptible de la felicitat i la consistència del dolor. Em van emocionar moltíssim les interpretacions de tota la Kompanyia Lliure.

    09/03/2018
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    La obra me ha parecido demasiado triste y desesperanzadora.
    Pero hay que reconocer que toda La Kompanyia del Teatre lliure están soberbios. No puedo destacar a ninguno porque TODOS me han emocionado. Solo por eso merece la pena ir a verla

    Peeeero… ha habido cositas que no me han gustado. O más bien me han estorbado para disfrutar la obra.
    Por ejemplo: en la primera parte ha habido momentos en los que todos hablaban a la vez y no me enteraba de nada Menudo gallinero!!
    Y además pienso que la trama hubiera funcionado perfectamente sin la necesidad de tener 2 historias separadas por el tiempo. El drama de la parejita me sobraba. Con el club de la tristeza a secas la cosa funcionaba perfectamente.
    Por último… ESE FINAL! ESE FINAL! Piel de gallina tías!

    02/03/2018
  • Arià
    Arià
    12345

    Molt ben actuada, però de guió excessivament confús i amb massa pretensions filosòfiques i poca claredat. Puc entendre que l’obra té una vocació existencialista i que probablement es proposi precisament aconseguir aquesta confusió i falta de sentit de tot plegat; però si és aquesta la seva vocació li falta pulir el contingut filosòfic.

    28/02/2018
  • Hèctor Fibla Ferrà
    12345

    Sorpresa agradable en una obra amb dos plans temporals en un mateix espai. La Jove Companyia segueix madurant.

    19/02/2018
Articles relacionats
Maria Rodríguez: "He hagut de ser mare per a que vegin que també puc interpretar a una dona madura"

Maria Rodríguez: "He hagut de ser mare per a que vegin que també puc interpretar a una dona madura"

11 Abril 2019

Per Sem Pons / @semponspuig Ha guanyat el Premi de la Crítica a millor actriu per Una gossa en un descampat, de la Clàudia Cedó, i ho ha fet compartint-lo […]

El Teatre Lliure dissol la Kompanyia del Lliure

El Teatre Lliure dissol la Kompanyia del Lliure

10 Octubre 2018

Segons ha anunciat en exclusiva Jordi Basté a El Món a RAC1, el Teatre Lliure ha decidit rescindir el contracte de les vuit actrius i actors que formen la Kompanyia […]

Pablo Messiez dirigeix el nou espectacle de La Kompanyia Lliure

Pablo Messiez dirigeix el nou espectacle de La Kompanyia Lliure

13 Febrer 2018

La temporada passada, el director i dramaturg argentí Pablo Messiez va impartir un taller a La Kompanyia del Teatre Lliure. De l’experiència, reelaborada i escrita, ara en sorgeix El temps que […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.