Ciutat de gespa
13/12/2018
Viejo hermoso Walt Whitman

L’obra pren com a punt de partida a un Federico Garcia Lorca que decideix viatja a New York a conseqüència d’un fracàs amorós, i davant la necessitat de fugir de l’ambient opressor que es vivia a Espanya en aquella època degut a la seva condició sexual.

Per Lorca New York va ser el descobriment d’una societat més moderna,  un lloc on poder viure i ser ell mateix amb total llibertat. De tots els barris, el que més li va impressionar va ser Harlem. A Harlem va descobrir els locals de jazz i la bellesa dels homes afroamericans. Va gaudir de la festa, i va estar sempre rodejat d’homes amb els que va compartir vivències, poesia i sexe. És en una de les nits amoroses on descobreix el llibre “Leaves of Grass” del poeta Walt Whitman. Els poemes de Whitman li obren un nou món, una altra manera d’entendre l’homosexualitat. Whitman havia sabut expressar allò que ell sentia i que no havia estat capaç d’explicar amb paraules.

“Ciutat de Gespa” és un d’aquells espectacles que destaca per la seva elegància, sensibilitat i poesia escènica. És un muntatge d’una bellesa extraordinària, d’aquells que t’arriba a l’ànima i t’emociona. Un muntatge al més estil lorquià, ple de simbolisme i metàfores. Victor Álvaro, Joan Vázquez, Gerard Alonso i Bealia Guerra, inspirats en els versos de “Poeta en New York” de Lorca, i el llibre “Leaves of Grass” de Walt Whitman, han creat un espectacle íntegrament musical, on tot s’explica a través de la música i el moviment.

Joan Vázquez ens sedueix amb la seva veu, amb la seva interpretació i amb el seu moviment escènic.  Les melodies són pura poesia. Poder gaudir de la música en directe no té preu.

Jo de vosaltres no em perdria aquesta joia !!!

Tot el que necessites per anar al teatre

Ciutat de gespa

Ciutat de gespa

De l’equip de Paquito Forever arriba Ciutat de Gespa, un nou musical basat en la poesia de Whitman i Lorca.

Sinopsi

Els poemes de Walt Whitman afecten profundament a un Lorca acabat d’arribar a Nova York, mentre descobreix la cara més fosca de la ciutat. Dos homes. Dos segles. Una ànima.

1929. Federico García Lorca porta uns mesos vivint a Nova York, allunyat per primer cop del seu país, la seva família i deixant enrere un fracàs sentimental. La seva mirada s’està tornant radical, fosca, horroritzada per la crisi econòmica, la discriminació i la soledat de la gran ciutat. Una nit -intentant preparar una conferència que ha de donar a la Universitat de Columbia-, Lorca rep una visita inesperada.

Postfunció dijous 28 de març 2019

A les 20.30h a la Sala Petita amb la Dra. Teresa Requena Pelegrí, del Departament de Llengües i Literatures Modernes i Estudis Anglesos de la Universitat de Barcelona, i JoanVazquez.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Lali Vila
    12345

    Avui he anat al Teatre Gaudí i he sortit emocionada. Al principi m’ha costat entendre que eren 2 personatges i de què anava, però de seguida m’he deixat portar per la música i les emocions de les cançons.
    És la història d’un viatge de Lorca i de trobar-se a un mateix. Molt bona la interpretació de l’actor i els músics en directe brutals. Molt bona aposta del Teatre Gaudí.

    09/03/2019
  • Marc Pascual
    12345

    Ja el vaig veure al Maldà i em va encantar per la proximitat però al Gaudí li senta molt bé. L’espai escènic llueix molt i sona molt bé. És un musical únic ple de poesia però sobretot molt esperançador i una celebració de la vida.
    Cal anar a veure obres musicals com aquesta, creada totalment aquí a casa nostra.
    La música et transporta i t’emociona: he sortit plorant els dos cops.
    I la interpretació de Joan Vázquez és colpidora. Si em va conquistar a ‘Paquito Forever’, aquí mostra moltes facetes i et manté enganxat tota l’estona.
    No us ho perdeu!

    09/03/2019
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Joan Vazquez, superant-se a sí mateix, dona vida als versos de Lorca i Whitman amb una sensibilitat exquisida. Una delícia d’espectacle que parla de dos maneres ben diferents d’entendre, descobrir i viure la sexualitat: la de Lorca i la de Whitman. Dos visions molt ben entrallaçades i emocions a flor de pell. Bravo!!! https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/01/12/ciutat-de-gespa/

    13/01/2019
  • Neus Casanovas
    12345

    Ciutat de Gespa em va commoure molt. Una gran dosi d’emoció, expressivitat i sensualitat que algunes persones genials tenen la capacitat te portar a escena i contagiar-te de la seva riquesa personal per una estona. Un espectacle molt intimista i carregat d’una gran força que ens aporta el garbuix mental i la sensualitat més profunda de l’ésser.

    03/01/2019
  • JOSEP
    12345

    En aquests moments en què la paraula és més soroll que paraula, Ciutat de Gespa s’endinsa en l’ànima humana, els seus desitjos i contradiccions per arribar a una catarsi personal.
    Una posada en escena que transmet gran bellesa i sensualitat permet que música i paraula s’alcin com el centre de l’espectacle.
    Val la pena endinsar-se de ple en el viatge interior que la funció proposa.
    Segur que no us defraudarà.
    Un excel.lent feina d’equip.

    27/12/2018
  • Montserrat
    12345

    Una obra llena de sensibilidad, en la que la palabra y la música nos transportan a lo más íntimo de las pasiones humanas.
    Una creación magnífica.
    Para disfrutarla y reflexionar. Muy recomendable.

    27/12/2018
  • Toni Martí
    12345

    Saturday in the poem with Joan

    Uno vive y sale de este espectáculo estremecido. Lo que sus creadores han conseguido en ese espacio mágico de velo, lecho, paredes, baldosas e instrumentos (incluido cuerpo y voz portentosos del protagonista) es una inmersión poética, personal y de una intensidad prodigiosa sobre el mundo torrencial de un atormentado Lorca en Nueva York, que se abre las venas en sus poemas, y del entusiasmo erótico y cósmico de Whitman. La fusión de ambos mundos y lenguas (con el eje de “Oda a Walt Whitman”) es un dificilísimo ejercicio que deja con la boca y el corazón abiertos. Dudo que se encuentre actualmente en Barcelona una muestra de talento tan aplastante como la que los espectadores que asistan a esta cita íntima y ambiciosa van a encontrar en el Maldá. Lorca y Whitman se convierten en una melodía a lo Sondheim que nos arrastra a todos en esa hora y media magistral. Joan Vázquez es lo que se llama un artista de primera categoría. Lo que consigue en “Ciutat de gespa” es rigurosamente inolvidable.

    23/12/2018
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Ahir vaig fer cap al Maldà i tot i que anava amb moltes expectatives es van superar amb escreix. Una peça de teatre musical amb dramatúrgia de Joan Vazquez i Victor Álvaro i música de Gerard Alonso , que ens porta a Nova York on Lorca ha anat a viure fugint dels problemes que aquí tenia per la seva orientació sexual. Allà això està superat, però en assabentar-se que els seus amics Buñuel i Dalí l´han traït, ridiculitzant-lo en el curt El perro andaluz, se sent desubicat i sense inspiració per seguir escrivint, pel que decideix conèixer la nit novaiorquesa acudint a pubs i sales on escolta jazz, fa amistat amb homes i descobreix el llibre del poeta i humanista Walt Whitman. “Hojas de hierba”, que fa que entengui l’homosexualitat des d’un prisma diferent. Arran d’aquests fets, Vázquez i Álvaro grans coneixedors de les obres i poemes dels dos escriptors van crear aquesta joia conjuntament amb Alonso que es va encarregar de compondre la música. Els versos s’identifiquen fàcilment perquè els de Lorca són cantats en castellà i els de Whitman traduïts al català. Com atrezzo una cortina de tul transparent i un jaç, i no cal res més perquè Joan Vázquez, ballant, movent-se acompassadament i cantant de meravella, plena l’escena. Si amb Paquito Forever ens va sorprendre en aquesta ocasió no tan sols el iguala sinó que en alguns moments el supera, extraordinari. I extraordinari també Gerard Alonso al piano i Albert Abad al saxo i clarinet. Sensibilitat portada al límit i un regal per als sentits que ningú s’ha de perdre. Espero que el boca-orella funcioni perquè aquest espectacle no es mereix que ahir estiguéssim només 18 espectadors

    18/12/2018
  • Josep Via Santacana
    12345

    Un musical diferent esencialment poemes i paraules de 2 grans poetes, Garcia Lorca i What Whimann.Es en la estada de Lorca a New York quan Lorca descubreix al poeta Whitmann i al seu llibre ” Fulles de herba”, quasi un segle separa als 2 poetes pro la identificacio amb ell amb “Fulles de herba” de li van servir per fer el seu poema oda a What Whimmann . Ara gracies a un genial Joan Vazquez i a la musica de Gerard Alonso podem viure 80m de sensibilitat,, força, i poesia en estat pur amb un montatge auster pro clarificador, en un principi una cortina transparent ens separa del mon de Whitmann del de Lorca,aquest ubicat a New York.Tot amb un portentos Joan Vazquez ja sigui cantant,sempre en moviment, recitan, ballant i en tot moment transmitin veritat desde l escenari amb la magnetica proximitat i encant que dona l espai del Malda,si afegim l’ encert de la musica de Gerard Alonso al servei dels poemes, es una estona que et transporta a un estat de plaer que nomes la poesia de Lorca i Whitmann ho fa posible i mes si et ve servida per un gran actor. Absolutament recomanable per els amants de la poesia i persones a qui agradin espectacles sensibles i fets amb la maxima honestetat.

    16/12/2018
Articles relacionats
El Maldà presenta la seva programació de Nadal

El Maldà presenta la seva programació de Nadal

13 Desembre 2018

El Maldà ha presentat la programació de Nadal que comptarà amb el nou musical Ciutat de gespa de Joan Vázquez i Gerard Alonso, l’última temporada del clàssic El llarg dinar de nadal de La Ruta […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.