Tot el que necessites per anar al teatre

Antiópera de les oblidades: La Barcelona oculta

Antiópera de les oblidades
13/04/2021

L’escola Aules · Arts Escèniques produeix aquest musical de petit format inspirat lliurement en l’Òpera dels Tres Rals” de Bertolt Brecht i Kurt Weill. Ells però, ens diuen que és l’homenatge d’un homenatge, l’adaptació de l’adaptació.

La proposta sorgeix per encàrrec de Daniel Anglès, director de l’escola Aules. Arts Escèniques,  de portar-la a escena, el que havia estat la segona pràctica dels alumnes de 4t que es van llicenciar el passat curs 19/20

 “Antiòpera de les oblidades” és un musical escrit i dirigit per Marc Chornet amb composició musical de Neus Pàmies i Gerard Marsal, i de vuit alumnes que acaben de finalitzar el seu recorregut professional d’arts escèniques a l’escola, Alexandre Ars, Àngels Cervelló, Ferran Enfedaque, Laura Font, Clara Giralt, Laia Leal, Silvia Puertas i Javi Vélez

Bertolt Brecht i Kurt Weill van traslladar l’acció a l’època del Londres victorià, Giorgio Srelher al Chicago dels anys trenta,  Marc Chornet al centre de la vella Barcelona del nostre segle , als peus i voltants del Liceu, des del Barri Xino a la Ribera, a aquells barris on viuen i conviuen els invisibles a ulls de la societat, els marginals, els inadaptats i els fracassats, les prostitutes i xulos, els borratxos, els delinqüents, els traficants i els policies corruptes, els que venen flors, cervesa o el que faci falta, els okupes, els manters,…

Es tracta d’una versió més contemporània, més propera a nosaltres, però que segueix tenint tots els elements de crítica social que trobem en el text de Brecht.

Neus Pàmies i Gerard Marsal han adaptat la música (original) a estils més contemporanis, més urbans com hiphop, trap i música electrònica. Les lletres de les cançons ens parlen de la crisis econòmica, de la misèria dels baixos fons, de corrupció, de supervivència,…

La posada en escena està molt cuidada: sorolls (del transit i els clàxons) , efectes especials (fum), la llum (vermell, fúcsia, blau,…), l’escenografia (estructures metàl·liques, caixes de cervesa, deixalles), vestuari (urbà, esportiu),….

Tot i que penso que els hi falta una mica més de rodatge, crec que la idea és bona, hi ha química entre els actors, se’ls veu il·lusionats i amb ganes. Són joves qualificats, que saben moure’s per l’escenari, tenen bona veu.

Hi ha moments que em van emocionar , però també és cert que hi d’altres que podrien millorar. Potser els nervis, la falta d’experiència, o que simplement un mal dia, poden jugar males passades.

← Tornar a Antiópera de les oblidades