Agnès Mateus i Quim Tarrida: Rebota, rebota y en tu cara explota
9/10/2019
Sortim del teatre impactats, abrumats i avergonyits

Assistim al Teatre Aurora d’Igualada, i aquest cop amagat darrera d’una màscara per formar part d’aquesta obra. Una reflexió descarnada sobre la violència de gènere i la passivitat social. Un espectacle de denúncia per començar a dir les coses pel seu nom, per vèncer la por. Contra els tabús contemporanis i la nostra hipocresia.

El primer que he de dir que per poc no em perdo aquesta obra. Entre que voliem portar-la al Teatre de l’Aurora i per un motiu o l’altre creia que al final no la veuria, va ser tot un esclat d’energia veure que arribaria aquest moment. El primer que s’ha de dir es que no es una obra fàcil. No és convencional, ja que és una performance en tota la seva definició. És una denúncia d’inici a final,, però com t’ho explica entre somriures i tot, no vas veient “l’ostia” que et vindrà al final de la funció.

La primera part poc puc indicar, ja que era al darrera i únicament podia escoltar la primera part, fins que faig acte de presencia. Sóc l’”home purpurina“. que assisteix quan fa referència a les princeses Disney donant la part “infantil” i la part més real d’aquestes princeses i personatges.  Però hem de pensar que aquí han vingut a parlar de l’assassinat de dones, de com continuem amb el masclisme, el patriarcat i com els homes continuem defensant-nos (i justificant) davant algunes actituds i situacions.

En aquesta obra hi ha una part de militància per no silenciar ni oblidar tota la violència que podem veure a les noticies i que oblidem en uns minuts (el moment final queda refletit quan hi ha la llista de dónes, nenes i nens morts durant els últims anys ).Una obra clara, directe i que Agnès Mateu ens presenta a l’escenari cercant els límits de l’expressió (el meu moment final, el ventriloc,…) que tant necessari és aquests dies.

Podeu veure tota la meva opinió a l’enllaç

Tot el que necessites per anar al teatre

Agnès Mateus i Quim Tarrida: Rebota, rebota y en tu cara explota

Agnès Mateus i Quim Tarrida: Rebota, rebota y en tu cara explota

Després de Hostiando a M, Agnès Mateus i Quim Tarrida presenten Rebota rebota y en tu cara explota, una reflexió descarnada sobre la violència de gènere i la passivitat social. Un espectacle de denúncia per començar a dir les coses pel seu nom, per vèncer la por. Contra els tabús contemporanis i la nostra hipocresia.

Sinopsi

Ens hauria d’esclatar la vida a la cara més sovint…

Sortim a celebrar el futbol en centenars de milers. Ens mengem els plàstics que llencem a l’estómac dels peixos que ens cuinem per sopar. Ens venem els pisos i els apartaments a preus impossibles per a nosaltres mateixos i després ens manifestem contra el turisme. Els nostres amics s’han convertit en polítics i ara viuen en un despatx. Assassinem dones a raó de dues per setmana des de fa 10 anys i nosaltres encara hem de continuar defensant-nos i justificant-nos davant la gent que ens escolta. Això sí, que no falti el minut de silenci a la porta dels ajuntaments amb cada morta.

Les dones no “perdem” la vida, a les dones ens assassinen. Comencem a dir les coses pel seu nom. S’ha de perdre la por a paraules com assassinat, suïcidi, mort, acudit fàcil, merda seca, metàstasi, leucèmia, calvície, grassor, gra de pus, hemorroides, caca, asfíxia, menyspreu, avortament, eutanàsia, poligàmia, ventre de lloguer, adulteri, vòmit, moc sec, colonoscòpia i amor.

Parlar de la nostra passivitat, de l’acció de les gents petites que està canviant el món a poc a poc, de la nostra deixadesa, de l’esperança que ens queda, de l’amor, del desamor, del meu despotisme que ningú no coneix i uns quants pateixen, de la violència, de la meva violència, de la teva violència…

… ens hauria d’esclatar la vida a la cara més sovint…

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Jose Domingo Costa Perez de Tudela

    A la Agnès solo la he visto en dos obras, en Hostiando a M y en Rebota rebota y en tu cara explota.
    He visto muchas obras de todo tipo pero ella tiene algo especial, es diferente me hace salir del teatro bastante Tocado.
    En el escenerio es una bestia, si no la habeis visto teneis que ir a verla y si no pues allá vosotros.
    Muchisimas gracias Agnès por lo que haces.

    13/05/2018
  • JOSEP OLIVA SASÉ
    12345

    Ahir al Lliure vaig estar veient aquest espectacle, monòleg o performance no sé exactament com qualificar-ho, que interpreta Agnès Mateus i que ens parla de la violència masclista. Vol ser un homenatge a les 1600 dones, que a diferència de com ens arriba la notícia quan ens diuen que han mort quan la realitat és que han estat assassinades. Amb un ritme frenètic, el suport d’audiovisuals i amb un llenguatge irònic, sense tabús, carregat de tocs d’humor negre i reflexions molt dures perquè arribin a l’espectador i aquest se senti incòmode, i puc assegurar que ho aconsegueix. No em vull estendre per no revelar més detalls que cal descobrir veient-ho, sobretot quan relata el caràcter paternalista dels prínceps i pricesas dels contes infantils. En general m’ha agradat tot i que els talls entre escena i escena on es projecten paratges solitaris i enderrocs trenquen el fil i costa tornar a connectar. Una proposta interessant de veure

    28/04/2018
  • Maria Carmen Alcázar Chacón
    Maria Carmen Alcázar Chacón
    12345

    L’Agnés és una animal d’escenari, ens fa viure una muntanya russa de sensacions bestials, ens deixa sense respiració, ens fa riure de vegades perquè ho poguem suportar, no hi ha paraules per descriure-ho. No us ho perdeu!!!!

    27/04/2018
Articles relacionats
En femení. Les creadores al Festival GREC

En femení. Les creadores al Festival GREC

26 Juny 2018

Foto: Gian Marco Bresadola En la versió del mite d’Orfeu i Eurídice, de l’escriptora austríaca Elfriede Jelinek, guanyadora d’un premi nobel el 2004, Orfeu és un cantant masclista i possessiu […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.