4D òptic

teatre cuatridimensional

Francesc Esteve i Tomàs
Una opinió de Francesc Esteve i Tomàs
05/12/2018

Fa uns anys ja vaig poder veure 4D Òptic a la Sala Becket, i la veritat és que tenía un bon record de l’experiència. Aquest cop hem tornat a veure-ho a la Biblioteca de Catalunya i hem sortit amb un bon sabor de boca.

L’obra de Javier Daulte ens ofereix uns moments divertits amb tocs de thriller amb una bona trama, i a la vegada fluctuant entre els diferents estils sense cap mena de problema.

El text obliga a tots els actors a un ritme extenuant per poder realitzar el canvi de personatges i de situacions, que resolen sense cap mena de problema. Una tasca que celebrem al ser una obra totalment coral i que tots els personatges ho realitzen de començament a final. Tothom, sense cap mena d’excepció, es mereixen el reconeixament pel treball que han fet. Segurament, pel paper que li ha tocat i per uns moments que a vegades s’ens escapa el riure sense voler, podem destacar el treball de Jordi Rico, però com dic no caurem en aquesta distinció.

Segurament peca de voler-nos explicar molt detalladament la part més científica (i a més teórica) d’aquest viatge a la 4D. Però amb tot, no cal ser un expert per entrar en el tema per gaudir-ne. A més, tret d’aquests moments, vem que les converses, les rèpliques dels personatges es realitzan amb molta naturalitat, molt própies de qualsevol conversa i ens donen un aire totalment fresc a l’obra. No tenim la sensació d’estar veient una obra encorsatada.

Aquest multiunivers és fascinant i a la vegada ens inquieta, ja que més d’una vegada voldriem viure en un món totalment al que ens ha tocat. Segurament (per ara no puc afirmar-ho rotundament), les diferents copies de les nostres vides tenen diferents variacions. Davant el desdoblament dels universos, i existint en diferents espai-temps, us puc assegurar que en tots ells la meva recomanació és la mateixa. Igual que en el seu dia la vaig recomanar, aquest cop la recomano per ser una obra divertida i que segur que us agradarà.

Si vols veure tota la meva opinió la tens al següent enllaç

Ja estàs registrat?
Entrar amb email
Encara no estàs registrat? Crear un compte gratuit