Sinopsi

Contra els prejudicis, dansa. Podria ser el resum d’una proposta que enderroca murs i aposta per la pau i la convivència a força d’humor i una subtilesa poc comuna. La manera més divertida de parlar de política… o de ballar-la.

Tants anys després de l’inici d’un conflicte que sembla no tenir fi, hi ha una manera nova de parlar de l’enfrontament entre els àrabs i els israelians? Com a  mínim, hi ha una manera de fer-ho que sigui capaç de dibuixar somriures i esborrar fronteres. L’ha trobada Hillel Kogan, que compareix davant els espectadors amb l’actitud d’un professor a punt d’il·luminar les ments dels seus alumnes. Aquest creador rendit a l’autocomplaença i víctima de les actituds més colonialistes i paternalistes dibuixarà el retrat paròdic d’un artista pretesament progressista que necessita la complicitat d’un ballarí àrab per recrear en escena el conflicte que viuen els seus pobles. I mentre interpreten una coreografia d’esperit kitsch, tots dos s’encarregaran de disseccionar comportaments i de llançar una mirada tan divertida com demolidora sobre la realitat de les relacions entre dues comunitats massa temps enfrontades.

Ballarí, intèrpret, actor, dramaturg… Hillel Kogan té moltes cares, però és especialment conegut per haver estat del 2005 al 2016, l’assistent d’assajos del famosíssim Ohad Naharin a la mundialment coneguda Batsheva Dance Company de Tel Aviv. El 2015 va ser nomenat director artístic del festival de dansa israelià Curtain Up (Haramat Masach, en hebreu).  

Amb Kogan, el també israelià Adi Boutrous, que ha treballat amb coreògrafs del seu país com Iris Erez, Dana Ruttenberg, Shlomi Twizer, Edmond Rousseau i Bosmat Nussan. A més de crear les seves pròpies peces per a l’escena israeliana de dansa independent, col·labora com a ballarí amb Hillel Kogan des del 2013.

Sinopsi

Contra els prejudicis, dansa. Podria ser el resum d’una proposta que enderroca murs i aposta per la pau i la convivència a força d’humor i una subtilesa poc comuna. La manera més divertida de parlar de política… o de ballar-la.

Tants anys després de l’inici d’un conflicte que sembla no tenir fi, hi ha una manera nova de parlar de l’enfrontament entre els àrabs i els israelians? Com a  mínim, hi ha una manera de fer-ho que sigui capaç de dibuixar somriures i esborrar fronteres. L’ha trobada Hillel Kogan, que compareix davant els espectadors amb l’actitud d’un professor a punt d’il·luminar les ments dels seus alumnes. Aquest creador rendit a l’autocomplaença i víctima de les actituds més colonialistes i paternalistes dibuixarà el retrat paròdic d’un artista pretesament progressista que necessita la complicitat d’un ballarí àrab per recrear en escena el conflicte que viuen els seus pobles. I mentre interpreten una coreografia d’esperit kitsch, tots dos s’encarregaran de disseccionar comportaments i de llançar una mirada tan divertida com demolidora sobre la realitat de les relacions entre dues comunitats massa temps enfrontades.

Ballarí, intèrpret, actor, dramaturg… Hillel Kogan té moltes cares, però és especialment conegut per haver estat del 2005 al 2016, l’assistent d’assajos del famosíssim Ohad Naharin a la mundialment coneguda Batsheva Dance Company de Tel Aviv. El 2015 va ser nomenat director artístic del festival de dansa israelià Curtain Up (Haramat Masach, en hebreu).  

Amb Kogan, el també israelià Adi Boutrous, que ha treballat amb coreògrafs del seu país com Iris Erez, Dana Ruttenberg, Shlomi Twizer, Edmond Rousseau i Bosmat Nussan. A més de crear les seves pròpies peces per a l’escena israeliana de dansa independent, col·labora com a ballarí amb Hillel Kogan des del 2013.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Opinions de l'espectacle 1
  • Mercè Rubià
    Mercè Rubià
    Teatre Barcelona
Articles relacionats
‘We love arabs’: Navegar en sentit contrari

‘We love arabs’: Navegar en sentit contrari

Impossible viatjar per la Mediterrània de les cultures, sense recordar que encara no a totes les ribes hi ha la tant desitjada pau. A la seva vessant més oriental, Israel […]

Enllaç copiat!