Sinopsi

Pacífico #3. Extraños Mares Arden és la tercera peça de la sèrie “Pacífico” de Txalo Toloza.

Extraños Mares Arden és un projecte escènic audiovisual viu, proper a un poema documental, que utilitza la videocreació per indagar en la relació entre el desert d’Atacama, el més antic i àrid del món, i els cossos que l’habiten. Un desert tan immens com les barbàries que hi han succeït.

L’espectacle parla dels habitants que van sobreviure a les contínues atrocitats perpetrades en aquesta àrea geogràfica i que, lluny de fugir, van decidir quedar-se i fer del desert el seu últim refugi possible.

Txalo Toloza, creador audiovisual format entre Santiago de Xile i Barcelona, explora la història de la primera meitat del segle XX i les relacions entre la mineria del coure i el salnitre a l’Amèrica Llatina, la indústria armamentística de les dues grans guerres mundials, l’especulació econòmica i el naixement de les primeres grans col·leccions d’art contemporani. El punt de partida és la història de la família Guggenheim, molt famosa per la seva relació amb l’art contemporani però molt més desconeguda com a propietària d’una de les companyies mineres més grans del món.

Txalo Toloza-Fernández (Antofagasta, 1975). Videoartista, performer i comissari d’exposicions, durant els últims anys s’ha especialitzat en la creació audiovisual dirigida a les arts vives i als dispositius mòbils aplicats a la videocreació. Des de l’any 2007 forma part de FFF, la companyia de teatre de Roger Bernat. També és col·laborador habitual de la performer Sonia Gómez i ha treballat amb la companyia de teatre documental Lagartijas Tiradas al Sol.

Durada:
Sinopsi

Pacífico #3. Extraños Mares Arden és la tercera peça de la sèrie “Pacífico” de Txalo Toloza.

Extraños Mares Arden és un projecte escènic audiovisual viu, proper a un poema documental, que utilitza la videocreació per indagar en la relació entre el desert d’Atacama, el més antic i àrid del món, i els cossos que l’habiten. Un desert tan immens com les barbàries que hi han succeït.

L’espectacle parla dels habitants que van sobreviure a les contínues atrocitats perpetrades en aquesta àrea geogràfica i que, lluny de fugir, van decidir quedar-se i fer del desert el seu últim refugi possible.

Txalo Toloza, creador audiovisual format entre Santiago de Xile i Barcelona, explora la història de la primera meitat del segle XX i les relacions entre la mineria del coure i el salnitre a l’Amèrica Llatina, la indústria armamentística de les dues grans guerres mundials, l’especulació econòmica i el naixement de les primeres grans col·leccions d’art contemporani. El punt de partida és la història de la família Guggenheim, molt famosa per la seva relació amb l’art contemporani però molt més desconeguda com a propietària d’una de les companyies mineres més grans del món.

Txalo Toloza-Fernández (Antofagasta, 1975). Videoartista, performer i comissari d’exposicions, durant els últims anys s’ha especialitzat en la creació audiovisual dirigida a les arts vives i als dispositius mòbils aplicats a la videocreació. Des de l’any 2007 forma part de FFF, la companyia de teatre de Roger Bernat. També és col·laborador habitual de la performer Sonia Gómez i ha treballat amb la companyia de teatre documental Lagartijas Tiradas al Sol.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Opinions de l'espectacle 1
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
Enllaç copiat!