Graner, Museu Picasso i una coneguda ballarina transformen l’espai d’exposició del centre d’art del carrer de Montcada en una de les propostes d’enguany del programa Creació i museus.
Sinopsi
Inspirant-se en les ruptures visuals de Picasso, PICASSa explora la desafecció, l’empremta de l’efímer i la recerca de noves formes d’expressió, en un exercici de descontextualització i transformació de l’espai museístic. En estreta relació amb el cubisme, la peça convida a repensar la realitat des de múltiples perspectives, establint noves relacions entre cos, imaginari i espectador, en un viatge creatiu fora dels límits convencionals teatrals. El Museu Picasso de Barcelona s’erigeix com a canal que connecta les diferents escenes d’una enciclopèdia visual que actua com a guia, i condueix tant l’artista com l’espectador a través dels diversos paisatges creatius, per oferir un punt de partida per al viatge d’autoexploració.
Com a autora de la proposta, Lorena Nogal (Barcelona, 1984), és una artista i creadora que es va formar com a ballarina a l’Institut del Teatre de Barcelona i va iniciar la seva carrera treballant a la companyia IT Dansa. Des del 2008, ha estat una figura fonamental a l’equip artístic de LA VERONAL, tant com a coreògrafa com a ballarina, col·laborant estretament amb Marcos Morau. L’any 2024 va ser guardonada amb el Premi Nacional de Dansa a Millor Intèrpret pel Ministeri de Cultura d’Espanya i va rebre el Premi a Millor Intèrpret Femenina als Premis Talía, atorgat per l’Acadèmia de les Arts Escèniques d’Espanya. L’any 2018, l’artista va fundar el projecte HOTEL Col·lectiu Escènic, amb l’objectiu de generar interseccions creatives que permetin explorar els mons d’altres creadors.