En clau ecofeminista, l’espectacle està pensat com una cerimònia que inclou dansa, cançons i històries en una harmonia alegre i alhora melancòlica. Fruit tree és una crida al poder de la vida.

Sinopsi

Aquesta peça contribueix a la recuperació del treball de les dones en la història de l’art. Lara Barsacq s’inspira en els ballets russos de principis del segle XX per retre homenatge a una de les creadores infravalorades de l’època, Bronislava Nijinska (germana del cèlebre ballarí Nijinsky), que va crear la coreografia per a Les noces, amb partitura d’Igor Stravinsky.

Coreògrafa, ballarina i actriu, Lara Barsacq va formar part de la companyia Batsheva entre  el 1992 i el 1996 sota la direcció d’Ohad Naharin. Després de ser ballarina de nombroses companyies, com els Ballets C de la B o Jérôme Bel, va tornar a la coreografia per centrar-se en el projecte personal Lost in ballets russes, estrenat el 2018 a Brussel·les; el 2019 va crear IDA don’t cry me love, un trio inspirat en Ida Rubinstein, estrenat també a Brussel·les en el marc de la Biennal de Dansa de Charleroi, on també va presentar aquest tercer projecte, Fruit Tree, el 2022. El seu quart projecte, La Grande Nymphe, va ser estrenat al maig de 2023 a Brussel·les al Kunstenfestivaldesarts. Lara Barsacq va ser coreògrafa resident a Charleroi danse (2020-2022) i ara és artista en residència al Théâtre de Liège (2024-2028).

Durada:
Sinopsi

Aquesta peça contribueix a la recuperació del treball de les dones en la història de l’art. Lara Barsacq s’inspira en els ballets russos de principis del segle XX per retre homenatge a una de les creadores infravalorades de l’època, Bronislava Nijinska (germana del cèlebre ballarí Nijinsky), que va crear la coreografia per a Les noces, amb partitura d’Igor Stravinsky.

Coreògrafa, ballarina i actriu, Lara Barsacq va formar part de la companyia Batsheva entre  el 1992 i el 1996 sota la direcció d’Ohad Naharin. Després de ser ballarina de nombroses companyies, com els Ballets C de la B o Jérôme Bel, va tornar a la coreografia per centrar-se en el projecte personal Lost in ballets russes, estrenat el 2018 a Brussel·les; el 2019 va crear IDA don’t cry me love, un trio inspirat en Ida Rubinstein, estrenat també a Brussel·les en el marc de la Biennal de Dansa de Charleroi, on també va presentar aquest tercer projecte, Fruit Tree, el 2022. El seu quart projecte, La Grande Nymphe, va ser estrenat al maig de 2023 a Brussel·les al Kunstenfestivaldesarts. Lara Barsacq va ser coreògrafa resident a Charleroi danse (2020-2022) i ara és artista en residència al Théâtre de Liège (2024-2028).

Fitxa artística
Fotos i vídeos
Enllaç copiat!