Tot el que necessites per anar al teatre

La Traviata. Òpera d'aprop

La Traviata. Òpera d'aprop

Quina és l’òpera més representada de la història de la música? Sense cap dubte La Traviata…! Els sons de Giuseppe Verdi
 evoquen la passió i el més profund del sentiment humà, ens fan vibrar en el més íntim gràcies a la noblesa del discurs musical i a l’accentuació dramàtica de cada paraula cantada.
Un autor que arriba al cor del poble pel camí de la senzillesa espontània.
Un compositor d’òpera que sap com acariciar l’ànima de l’oient a través de l’ instrument que més ha estimat: la veu humana…

Després de molts anys d’experiència artística en teatres
 lírics, els integrants d’Operíssimo Barcelona, ens
 hem preguntat que passaria si trenquéssim la distància que hi ha entre la butaca i l’escenari, i el públic estigués encara més a prop, tan a prop que gairebé pogués tocar-nos. La incògnita és, si totes les emocions del gènere es multipliquessin gràcies a la nostra proximitat.
 Per comprovar-ho hem posat en marxa ÓperaEmoción, un format original, on la força de la veu humana ens esgarrifa amb les seves vibracions properes, on es pot gaudir i viure l’òpera des de dins, gairebé participant de l’escena.
 Sentiments palpables, emocions a flor de pell, un acostament diferent a un gènere tan temut, un format comprensible gràcies a la narrativa d’un actor, que entrellaça els millors moments musicals del gran Giuseppe Verdi, suplint les grans masses corals i els personatges secundaris i fent-nos reviure la intimitat del drama.
 Les passions i sofriments de cada personatge a través de les seves veus i la seva actuació, revivint l’atmosfera d’època d’una obra immortal com és
 La Traviata.
 Viatgem en el temps, gaudint l’Òpera de manera diferent…sempre amb emoció…


Valoració espectadors
  • Hebert Parodi

    Mi segunda aproximación a la ópera gracias a la iniciativa del Gaudí me lleva a pensar que quizás hay un lugar para mí como espectador de este género. Pensaba ir de todos maneras pero gracias al concurso de Teatre Barcelona no había excusas.
    Quizás para los melómanos más entendidos esta propuesta (figura del narrador, ausencia de coros…) les puede parecer distorsionada en beneficio de ser accesible. Pues conmigo ha funcionado.
    No puedo valorar (no tengo experiencia ni el oído educado) la calidad vocal y técnica de los cantantes pero sí decir que los he disfrutado mucho, sobre todo la soprano, Natasha Tupin. El hecho de ser una historia conocida (La Dama de las camelias) elimina barreras para los neófitos y facilita el seguir la historia (los subtítulos también, aunque a veces no se veían muy claramente).
    Muy recomendable totalmente para los no iniciados, los amantes del género expulsados de los grandes teatros por sus precios y para quienes desean saborear una ópera desde muy cerca, donde la puesta en escena, los decorados majestuosos y los numerosos coros no están y todo se centra en la emoción de la proximidad y del canto.

    22/11/2015
  • Ahir vaig disfrutar de La Traviata en directe, a tocar de pell i sentiments, la veu, i un piano discret que acompanyava, com a únic instrument per arribar al cor, no feia falta res més. Brillants les escenes que cantaven alhora la soprano, el tenor i el baríton. Ben trobat la figura del narrador. Gràcies a tots! si l’objectiu era, com he llegit, l’òpera emoció ho heu aconseguit!

    22/11/2015