La joven compañía: Hey boy Hey girl
Tragèdia

La joven compañía: Hey boy Hey girl

Sinopsi

Davant els rècords d’audiència aconseguits per la primera edició d’un reality show estrella de la televisió, la cadena decideix separar als seus joves protagonistes en dues cases, en dos grups, en dues bandes diferents per a la seva segona edició. El que pretenien que fos un nou èxit, una successió d’escenes en les discoteques d’estiu i moments de confrontació entre canis i chonis, es converteix, davant els ulls perplexos de l’espectador, en una autèntica tragèdia.

Notes de l’autor
Hem reescrit el Romeu i Julieta per pensar, redescobrir i viure el fulgor juvenil dels nostres dies. El material deWilliam Shakespeare ens permet jugar amb un referent universal i popular, per pervertir, donar-li la volta i reflexionar sobre les relacions d’amistat, amor, fama i poder tal com les conceben ara una bona part dels joves.
M’interessa especialment preguntar-me el perquè utilitzem amb tanta facilitat algunes paraules que, inevitablement, són capaços de separar en classes, de menysprear certs grups, quan ja tots pensàvem que la lluita de classes en la nostra societat havia desaparegut. Chonis i canis són menyspreats, ridiculitzats, apartats de qualsevol capacitat d’aportar valor cultural com fa molt temps no s’havia fet a un grup social. Ells són la capa, en moltes ocasions, més humil de la nostra societat. Com assenyala Owen Jones en la seva, ja de referència, llibre Chavs, és possible que alguns programes, lemes, noms i imatges que fan escarni d’ells ens serveixin a tots per “demonitzar la classe obrera”.

 

Idioma:
Castellà
Sinopsi

Davant els rècords d’audiència aconseguits per la primera edició d’un reality show estrella de la televisió, la cadena decideix separar als seus joves protagonistes en dues cases, en dos grups, en dues bandes diferents per a la seva segona edició. El que pretenien que fos un nou èxit, una successió d’escenes en les discoteques d’estiu i moments de confrontació entre canis i chonis, es converteix, davant els ulls perplexos de l’espectador, en una autèntica tragèdia.

Notes de l’autor
Hem reescrit el Romeu i Julieta per pensar, redescobrir i viure el fulgor juvenil dels nostres dies. El material deWilliam Shakespeare ens permet jugar amb un referent universal i popular, per pervertir, donar-li la volta i reflexionar sobre les relacions d’amistat, amor, fama i poder tal com les conceben ara una bona part dels joves.
M’interessa especialment preguntar-me el perquè utilitzem amb tanta facilitat algunes paraules que, inevitablement, són capaços de separar en classes, de menysprear certs grups, quan ja tots pensàvem que la lluita de classes en la nostra societat havia desaparegut. Chonis i canis són menyspreats, ridiculitzats, apartats de qualsevol capacitat d’aportar valor cultural com fa molt temps no s’havia fet a un grup social. Ells són la capa, en moltes ocasions, més humil de la nostra societat. Com assenyala Owen Jones en la seva, ja de referència, llibre Chavs, és possible que alguns programes, lemes, noms i imatges que fan escarni d’ells ens serveixin a tots per “demonitzar la classe obrera”.

 

Enllaç copiat!