Inspirada en la frase que es va fer famosa als carrers de París el maig del 68 (Sous les pavés, la plage!) CaboSanRoque presenta una instal·lació sonora interactiva que convida el públic a destruir un quartet de corda de Haydn per crear col·lectivament una nova obra musical.

Sinopsi

La destrucció, com a metàfora de l’abolició de  normes, jerarquies i formes preestablertes. Sona el Quartet de corda No. 66 en Sol major, Opus 77, de Haydn. Caldrà arrasar el quartet de corda (dos violins, viola i violoncel) a pedrades. Cada impacte suposa una modificació mínima, aleatòria, de l’harmonia, el ritme o el timbre d’aquella veu, i amb cada encert ens allunyem una mica més de l’obra original.

La destrucció com a forma de progrés i creació col·lectiva.

CABOSANROQUE

És un duo d’artistes sonors –que neix el 2001 com a col·lectiu musical– constructors de sons que s’apliquen a diferents àmbits com instal·lacions sonores, arts escèniques o música, sempre treballant amb el so, les capacitats expressives de la màquina i la seves possibilitats per vehicular emocions. Laia Torrents(llicenciada en Enginyeria Superior industrial per la UPC i estudis superiors de Composició, Harmonia i Arranjaments) i Roger Aixut (llicenciat en Arquitectura, UPC) estan a cavall entre grup de rock experimental, artistes plàstics i performers, desborden les categories gràcies als seus artefactes: matèria i ona, màquines musicals i instruments que fan soroll, objectes en sèrie que es tornen únics en els seus collages mecanicosonors. En quinze anys d’existència han generat una població heteròclita de màquines musicals que viatgen d’una escena a l’altra i han col·laborat amb grans noms de l’escena musical, popular i experimental, de les arts escèniques així com de les arts plàstiques.

Julià Carboneras
Músic i enginyer. Treballa amb la tecnologia com a nexe d’unió de diverses disciplines, sobretot en les arts escèniques. Els seus treballs quasi sempre són a partir de col·laboracions, on aporta els seus coneixements tecnològics com a eina creativa. Ha guanyat diversos premis i beques, entre els quals destaca un premi VIDA d’art i vida artificial de la Fundació Telefónica, el premi a la millor instal·lació ArteMov de Brasil i la beca eMobiLArt (Europe Mobile Lab for Interactive Media Artists).

Durada:
Sinopsi

La destrucció, com a metàfora de l’abolició de  normes, jerarquies i formes preestablertes. Sona el Quartet de corda No. 66 en Sol major, Opus 77, de Haydn. Caldrà arrasar el quartet de corda (dos violins, viola i violoncel) a pedrades. Cada impacte suposa una modificació mínima, aleatòria, de l’harmonia, el ritme o el timbre d’aquella veu, i amb cada encert ens allunyem una mica més de l’obra original.

La destrucció com a forma de progrés i creació col·lectiva.

CABOSANROQUE

És un duo d’artistes sonors –que neix el 2001 com a col·lectiu musical– constructors de sons que s’apliquen a diferents àmbits com instal·lacions sonores, arts escèniques o música, sempre treballant amb el so, les capacitats expressives de la màquina i la seves possibilitats per vehicular emocions. Laia Torrents(llicenciada en Enginyeria Superior industrial per la UPC i estudis superiors de Composició, Harmonia i Arranjaments) i Roger Aixut (llicenciat en Arquitectura, UPC) estan a cavall entre grup de rock experimental, artistes plàstics i performers, desborden les categories gràcies als seus artefactes: matèria i ona, màquines musicals i instruments que fan soroll, objectes en sèrie que es tornen únics en els seus collages mecanicosonors. En quinze anys d’existència han generat una població heteròclita de màquines musicals que viatgen d’una escena a l’altra i han col·laborat amb grans noms de l’escena musical, popular i experimental, de les arts escèniques així com de les arts plàstiques.

Julià Carboneras
Músic i enginyer. Treballa amb la tecnologia com a nexe d’unió de diverses disciplines, sobretot en les arts escèniques. Els seus treballs quasi sempre són a partir de col·laboracions, on aporta els seus coneixements tecnològics com a eina creativa. Ha guanyat diversos premis i beques, entre els quals destaca un premi VIDA d’art i vida artificial de la Fundació Telefónica, el premi a la millor instal·lació ArteMov de Brasil i la beca eMobiLArt (Europe Mobile Lab for Interactive Media Artists).

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Enllaç copiat!