Sinopsi

Va ser a l’Espai Lliure fa uns quants anys, però com que la saviesa escènica de Vicky Peña no ha parat de créixer, torna amb l’etern Kurt Weill a la sala de Gràcia. Un espectacle musical que recorre algunes de les cançons més punyents i memorables del qui va ser l’ànima musical de Bertolt Brecht.

Kurt Weill va néixer a Dessau (Alemanya) el 1900 i va morir a Nova York el 1950. La seva contribució a la música del segle XX és molt abundant i variada però és sobretot coneguda mitjançant les seves  composicions per al teatre i, molt especialment, per les seves col·laboracions amb el gran dramaturg Bertolt Brecht: L’òpera de tres ralsAscensió i caiguda de la ciutat de Mahagonny,Happy EndEls set  pecats capitals… Però també de la seva època francesa i americana ens han quedat melodies extraordinàries. Malgrat estar concebudes per als rutilants escenaris de Broadway, podem distingir en les seves últimes cançons la nota dolorosa de l’exili, la seva inextingible curiositat. Al llarg del Kurt, és un petit esbós personal i artístic d’aquest compositor, compromès amb l’art del seu temps i, a la vegada, un apunt sobre la convulsa època que li va tocar viure: la primera meitat del segle XX.” Vicky Peña

Durada:
Idioma:
Català
Sinopsi

Va ser a l’Espai Lliure fa uns quants anys, però com que la saviesa escènica de Vicky Peña no ha parat de créixer, torna amb l’etern Kurt Weill a la sala de Gràcia. Un espectacle musical que recorre algunes de les cançons més punyents i memorables del qui va ser l’ànima musical de Bertolt Brecht.

Kurt Weill va néixer a Dessau (Alemanya) el 1900 i va morir a Nova York el 1950. La seva contribució a la música del segle XX és molt abundant i variada però és sobretot coneguda mitjançant les seves  composicions per al teatre i, molt especialment, per les seves col·laboracions amb el gran dramaturg Bertolt Brecht: L’òpera de tres ralsAscensió i caiguda de la ciutat de Mahagonny,Happy EndEls set  pecats capitals… Però també de la seva època francesa i americana ens han quedat melodies extraordinàries. Malgrat estar concebudes per als rutilants escenaris de Broadway, podem distingir en les seves últimes cançons la nota dolorosa de l’exili, la seva inextingible curiositat. Al llarg del Kurt, és un petit esbós personal i artístic d’aquest compositor, compromès amb l’art del seu temps i, a la vegada, un apunt sobre la convulsa època que li va tocar viure: la primera meitat del segle XX.” Vicky Peña

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Enllaç copiat!