TEATRE D'ESTIU

Ricard III a l’aire lliure

La companyia Parking Shakespeare converteix la tragèdia 'Ricard III' en una comèdia estripada que reflexiona sobre la bellesa no normativa

Rubén Garcia Espelta

Inspirats en un festival novaiorquès que programa cada estiu textos de William Shakespeare al Central Park, la companyia catalan Pàrking Shakespeare van decidir l’any 2009 que cada juliol traurien al Parc de l’Estació del Nord grans clàssic del bard britànic. Una de les particularitat que de la proposta especial és que cada any compten amb una nova direcció que revisa el clàssic i l’adapta als temes més actuals.

Després de l’Helena Tornero, la Sílvia Navarro o la Marta Aran aquest any és el torn de la Carla Torres que ha decidit passar pel seu sedàs a Ricard III i transformar-lo en una peça còmica i informal que perverteix la tragèdia shakespeariana i l’acosta a l’univers de la farsa. El Rei Ricard es presenta com ésser diferent i no normatiu que, assenyalat des de la seva infància, comença el seu camí cap al tron. “Ens hem centrat en la idea de la bellesa no normativa, sobre el tractament que en fa la societat d’aquesta i que es plasma en la no acceptació o en actituds com l’assetjament escolar”, comenta la directora. 

A l’obra Ricard és un noi lleig, malgirbat, una persona inadaptada, un jove més que, com molt d’altres pateix assetjament al centre educatiu pel seu aspecte, davant la mirada indolent dels observadors, còmplices de la seva tragèdia. “El tractament d’aquesta diversitat acaba provocant situacions tenses i històricament ens hem trobat amb cèlebres casos com Franco, Hitler o Stalin, personatges que, per motius com tenir la veu molt aguda, han viscut infàncies complicades on s’han sentit menystinguts fins a convertir-se en els tirants que van ser després”, explica Torres. 

Una societat que crea monstres

“Tenim els monstres que ens mereixem per com tractem la diferència”, aquest és l’abordatge polític que tracta la directora en aquest muntatge que reflexiona sobre temes com la sobre exposició a les xarxes socials o la pressió estètica que viuen especialment el públic més jove: “Totes aquestes pressions comencen durant l’adolescència”. 

Amb una estètica escolar, aquest Ricard III apostarà per reconvertir el clàssic del bard britànic en una tragicomèdia: “Hi ha elements tràgics, hi haurà morts, però el tractament dels personatges és més aviat estripat”, comenta la directora: “Estrenyem les escenes de Shakespeare que ja tenen certa comicitat per accentuar-ne aquest to més còmic”.

Ricard III es podrà veure del 7 al 30 de juliol a les 19 h (diàriament menys els dimarts dimecres) a l’Espiral del Parc de l’Estació del Nord i estarà protagonitzada per Anna Casas, Adrià Díaz, Ana Gago, José Pedro García Balada, Pep Garcia-Pascual, Ariadna Matas, Eduard Mauri, Santi Monreal, Laia Piró i Marco Sanfilippo.

Més informació, imatges i entrades a:

Escrit per
Rubén Garcia Espelta TWITTER

Periodista i gestor cultural. Responsable de continguts editorials de TeatreBarcelona.com Ha treballat a mitjans com Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Xarxa, Ràdio 4 o Rac1.

Articles relacionats
Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

Les millors obres de teatre familiar de Barcelona

L’escena de teatre infantil i familiar de Barcelona té una llarga tradició: aprofita-la, treu-los de casa i porta’ls a un dels molts espais culturals que programen espectacles per a diferents […]

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!