Montse Rodríguez i Daniel J. Meyer presenten a la Flyhard un monòleg sobre la identitat

Redacció

“Vaig escriure aquesta obra en una nit… no sé ben bé el motiu. Simplement, em va sortir de dins”, ens explica el Daniel J. Meyer, autor de l’obra que estrena el proper 16 de març la Sala Flyhard. Es tracta d’A.K.A., un monòleg teatral que parla de la identitat. Segons la seva directora, “la identitat és una idea important durant l’adolescència. En l’espectacle, el protagonista és un jove de quinze anys que comparteix l’experiència de com s’ha format la seva i de com la seva realitat i tot el que ha construït es veu trastocat pels seus orígens als quals ell no en dóna importància però la resta de la societat sí”.

Montse Rodríguez (Ricard de 3r) dirigeix aquest muntatge que compta amb Albert Salazar (Paradise) com a únic protagonista. “Era difícil trobar l’actor”, apunta Meyer, “perquè havia de ser molt bo, molt jove i amb unes característiques físiques molt concretes. El fet de tenir l’Albert i que ell hagi acceptat és una gran sort per a nosaltres”.

Pel que relaten, transmeten la sensació que tot el procés ha fluït d’una manera molt més senzilla del que, normalment, passa en qualsevol projecte teatral. Per aquest motiu, se senten tan afortunats. “Jo sempre havia volgut treballar amb la Montse perquè creia que m’entendria molt bé. I així ha estat, de fet”, continua Meyer que va oferir-li dirigir-lo seguint el consell de l’actor Quim Àvila amb el qual tots dos han treballat i mantenen una relació d’amistat.

Per la construcció d’aquest difícil personatge, directora i actor han treballat molt conjuntament: “Ha sigut un procés llarg i elaborat, afortunadament. Treballar així, és un luxe. Hem provat diferents camins… cosa que no passa molt sovint”, diu Salazar. “M’agrada treballar des de les possibilitats que em pot oferir l’actor que tinc. En aquest cas, teníem un text de partida i un personatge molt definit, però hi havia molt marge per treballar la dimensió corporal i les accions físiques que, a mi, m’interessen molt”, completa ella.

Gràcies a la bona relació de tot l’equip, Meyer ha pogut estar present en gairebé tots els assajos formant part activa de totes les decisions. Durant aquest procés, s’han aprofitat les habilitats amb el monopatí del protagonista però, d’altra banda, ha necessitat aprendre a ballar hip hop.

És la primera vegada que l’Albert Salazar protagonitza un espectacle unipersonal, cosa que el motiva però també li resulta un gran repte: “afrontar una obra sol és una gran responsabilitat però he après a gaudir de l’experiència de no tenir a ningú més a escena”.

Abans de l’estrena, han tingut l’oportunitat de fer sis actuacions prèvies i comprovar que l’obra interessa molt al públic jove tant com l’adult i que el tema de l’origen i la identitat genera debat entre els espectadors. El muntatge es pregunta si, finalment, som qui sentim que som o el que la gent pensa que som… una qüestió, certament, que dóna peu a reflexions molt profundes.

A.K.A. es podrà veure a la Sala Flyhard del 16 de març al 5 d’abril.

Escrit per
Redacció
Arxivat a
Articles relacionats
La faula de la prosperitat

La faula de la prosperitat

Després d’uns anys combinant projectes propis amb encàrrecs, el director i dramaturg Iván Morales, finalment, ha pogut aixecar una idea que tenia des de fa 5 anys. El repte no […]

‘Jauria’, el judici que ho va canviar tot

‘Jauria’, el judici que ho va canviar tot

Jordi Casanovas, Premi Nacional de Cultura 2022, és un dels dramaturgs més interessants i reconeguts del panorama escènic català. La seva prolífica obra sempre s’ha interrogat sobre la violència i […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!