TEATRE DOCUMENTAL

‘La Infamia’, la història d’una periodista compromesa amb els drets humans

'La Infamia' es basa en les memòries d'una periodista i activista segrestada per denunciar una xarxa internacional de pedofília a Mèxic

Redacció

El Teatre Borràs presenta del 15 al 26 de novembre l’obra La Infamia, basada en el llibre Memorias de una infamia, de la periodista d’investigació i activista mexicana Lydia Cacho.

Temes com la justícia, els drets humans, l’activisme o la llibertat de premsa travessen aquesta obra de teatre basada en el testimoni real d’aquesta periodista que, al 2005, va ser segrestada i torturada per la policia mexicana per publicar un llibre en què denunciava una xarxa internacional d’explotació sexual de nens i nenes, de quatre a catorze anys, connectada amb poderosos empresaris i polítics mexicans i estrangers. Al cap de pocs mesos de la publicació, un dispositiu policial “legal” va segrestar la periodista que va viatjar amb cotxe durant més de 24 hores per tot el país patint contínues tortures i amenaces de mort. Actualment viu exiliada a Espanya. Segons l’organització Reporters Sense Fronteres, el 2023 cinc periodistes han estat assassinats a Mèxic. Xifra que se suma als 145 periodistes assassinats des de l’any 2000.

Lydia Cacho adapta al teatre la seva pròpia historia

El muntatge està adaptat per la mateixa periodista juntament amb José Martret, que en signa la direcció. Les actrius Marina Salas i Marta Nieto es posen a la pell de la periodista, una interpretació que els ha valgut el Premi Max 2023 ex aequo a Millor Actriu. Ambdues intèrprets comparteixen personatge en diferents dies: Salas pujarà a l’escenari del 15 al 19 de novembre mentre que Nieto ho farà la segona setmana, del 22 al 26 de novembre.

Una obra de teatre documental amb una posada en escena immersiva

Sobre l’escenari, La Infamia combina la narrativa teatral i la cinematogràfica amb una posada en escena immersiva. Una operadora de càmera segueix en tot moment la protagonista oferint un primer pla de l’actriu. D’aquesta manera, l’espectador pot bussejar en l’àmbit psicològic i emocional que proposa l’obra. Gràcies a la pantalla, el públic s’apropa a la història de Cacho a través “d’una narrativa visual inscrita al documental” i, al mateix temps, pot reviure el seu segrest en un pla més cinematogràfic.

Més informació, imatges i entrades a:

Escrit per
Redacció
Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!