TEATRE DE LA BIBLIOTECA

Clara Segura i Oriol Broggi recuperen la comèdia italiana ‘Filumena Marturano’

La comèdia d'Eduardo de Filippo, produïda per La Perla 29, torna al Teatre de la Biblioteca de Catalunya a partir del 22 de novembre

Rubén Garcia Espelta

Filumena Marturano, una de les grans comèdies de l’italià Eduardo de Filippo, torna al Teatre de la Biblioteca del 22 de novembre al 21 de gener. L’espectacle torna a la cartellera sota la direcció d’Oriol Broggi i amb dos protagonistes de luxe: Clara Segura i l’actor napolità Enrico Ianniello, en el paper del matrimoni protagonista.

L’obra comença amb la protagonista al llit de mort, Filumena fingeix tenir una greu malaltia per aconseguir que, després de 25 anys de relació, Domenico accepti casar-se amb ella. Un cop aconseguit l’objectiu la protagonista es recupera de cop i, fresca com una rosa, s’aixeca del llit.

Escrita l’any 1946 i ambientada a Nàpols, Filumena Marturano proposa una trama de secrets, decisions interessades, amor i venjança: “És festiva, explosiva, però també molt profunda, a mig camí entre la comèdia i la tragèdia grega“, explica el director i afegeix: “Aquesta obra et fa somriure, però quan acaba no saps si la vida és bella o no”. Broggi ha transportat la història a una casa de l’Eixample de Barcelona on és parlar català, castellà i italià: “Les dues ciutats tenen una connexió especial. Barcelona es va modernitzar amb les olimpíades i Nàpols, per diverses circumstàncies, no ha sortit del niu, però tenen molt en comú, i amb el teatre de De Filippo ho podem entendre bé”. No és el primer cop que Broggi escenifica obres de De Filippo, ho va fer l’any 2021 amb Natale in casa Cupiello i al 2021 amb Questi fantasmi.

Filumena, una dona revolucionària

Filumena potser era més moderna que una dona del 2021 “, explica Clara Segura: “Era revolucionari que una prostituta aconseguís casar-se després de 25 anys amb l’home que l’ha mantingut, la defenso molt”. L’actriu explica que aquestes dones actualment encara existeixen: “Hem canviat molt de pressa en les formes, però no l’essència. Hi ha coses que continuen sent un problema: si un senyor qe viu a l’Avinguda Pearson es casa amb una dona de classe baixa, segurament, la societat no l’acceptaria”.

Completen el repartiment de l’obra Marissa Josa, Jordi Llovet, Eduard Muntada, Xavier Ruano, Josep Sobrevals, Sergi Torrecilla, Montse Vellvehí i Carla Vilaró.

Més informació, imatges i entrades a:

Escrit per
Rubén Garcia Espelta TWITTER

Periodista i gestor cultural. Responsable de continguts editorials de TeatreBarcelona.com Ha treballat a mitjans com Catalunya Ràdio, El Periódico de Catalunya, La Xarxa, Ràdio 4 o Rac1.

Articles relacionats
La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

La Calòrica rebenta la bombolla de l’emprenedoria

Després dels darrers èxits que han obtingut amb Els ocells, De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda i Le congrés ne marche pas, La Calòrica, una de les companyies més reconegudes de […]

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Descarrega’t la nova Revista TeatreBarcelona Hivern 2023

Aquest Hivern, TeatreBarcelona tornem a editar la revista en paper. Una mirada independent i tranquila a la cartellera hivernal de Barcelona, pensada únicament per a nosaltres: el públic. Hi trobaràs reportatges, […]

Comentaris
Sigues el primer en deixar el teu comentari
Enllaç copiat!