Ventura

Una opinió de Mercè Rubià
Mercè Rubià
Ventura
18/07/2017
El director no confiava prou en el text?

Després de cada funció de Ventura, els actors es queden a parlar amb els espectadors per debatre sobre l’obra i ‘resoldre els dubtes que hagin pogut quedar’. Allà ens expliquen que el director, Víctor Muñoz, va decidir canviar l’ordre del text de Cristina Clemente per mantenir l’enigma i donar-li més joc. La sensació amb què un surt, però, és que el director potser no ha confiat prou en el text. La seva decisió fa que l’espectador hagi d’estar més pendent de captar l’artefacte que dels personatges, d’entendre’ls, viure’ls i trobar-hi complicitats. Si es volia evitar desvetllar algun element de l’obra per mantenir-lo com a mcguffin fins al final, s’hauria pogut fer d’una altra manera. De totes maneres, amb el text original, l’atenció i l’interès no hauria decaigut perquè ja és prou interessant, potent, dolorós i colpidor per si mateix.

Ventura ofereix un bon retrat de la realitat d’una família a través de diferents generacions, però sobretot es pregunta sobre les decisions, els camins que agafem al llarg de la vida i com una cosa ben petita o l’atzar pot canviar la nostra existència. Sens dubte, Muñoz ha ben capgirat la proposta amb la seva decisió. Cal lloar, això sí, la bona actuació i l’empenta de Meri Yanes i David Plana, que van iniciar el projecte com una obra per al menjador de casa seva, han passat pel Temporada Alta, han aconseguit arribar a La Pedrera i ja porten més de 70 funcions.

Tot el que necessites per anar al teatre

Ventura

Ventura és una proposta de teatre de proximitat que explora com l’atzar altera la nostra existència sense que hi poguem posar remei. Els actors David Planas i Meritxell Yanes van encarregar a la dramaturga Cristina Clemente (‘Volem anar al Tibidabo’, ‘Vimbodí versus Praga’…) el text d’una obra per a una vintena d’espectadors nascuda per ser representada a l’habitatge de l’amo de Can Pagans, una antiga fàbrica noucentista de Celrà. El muntatge constitueix una experiència tan propera que de vegades sembla confondre’s amb la pròpia vida i fins i tot té la capacitat d’incomodar l’espectador. Són els efectes d’un teatre vivencial que vol proporcionar al públic una experiència insòlita i radicalment diferent.

SINOPSI

Tot sovint ens preguntem què hauria passat si no haguéssim pres una certa decisió o si, aquell dia fatídic, haguéssim agafat un camí diferent… I és que aquestes coses, l’atzar que altera la nostra existència i que voldríem canviar fent una marxa enrere impossible, són el tema d’aquest muntatge, la història de la Maria, una metgessa de Celrà casada amb un altre professional de la medicina, i la de la Teresa, que porta tota la vida dedicada a cuidar un germà que, des de petit, està confinat en una cadira de rodes. Un mateix fet altera la vida dels quatre personatges que, malgrat el desig de recular que puguin sentir, només tindran una alternativa: seguir avançant.

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
Sigues el primer en deixar la teva valoració
Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.