Un obús al cor
14/05/2019
Un monòleg potent i colpidor

Aquesta setmana hem pogut programar “Un obús al cor” al Teatre Aurora d’Igualada. Una d’aquelles obres que s’ha de veure i que s’ha d’aprofitar quan comença a fer representacions fora dels teatres de Barcelona.

Un obús al cor és un monòleg del libanocanadenc Wajdi Mouawad, un dels dramaturgs més representats al món (Incendis). Oriol Broggi i Ferran Utzet dirigeixen a un esplèndid Ernest Villegas que interpreta un jove que en plena nit rep una trucada i fa un viatge en autobús cap a l’hospital on agonitza la seva mare. Ell lluita contra si mateix, contra el fred, la neu i el vent, per entendre el que sent. I tota la vida passa pel seu davant.

Wajdi Mouawad centrifuga tot el seu teatre, les frases, els personatges, els temes, el dolor, l’humor, la pena i la tristesa, en aquest espectacle meravellós que ha rebut nombrosos premis i que s’ha convertit en un dels èxits de la cartellera teatral al nostre país i que aquest cap de setmana hem vist al Teatre Aurora.

Segons ens ha comentat el mateix Ernest Villegas, volia tenir un monòleg per poder portar a la butxaca i va ser a partir d’aquesta novel·la i del text del Wajdi que va crear un espectacle de petit format i que ens torbem amb una gran obra. Tot i que la novel·la de que parteix aquesta obra no podem dir que sigui recomanable, l’adaptació que s’ha fet té tota la força per atrapar a l’espectador d’inici a final de l’obra.

És d’una poètica dolorosa viscuda per l’autor i que ens transmet en tota la seva crueltat Ernest; que fa que tot el públic estigui a punt de la llàgrima durant els 60 o 70 minuts que dura la funció.

En el col·loqui posterior que s’ha realitzat, comentem que a partir de “Incendis” que vam poder veure a la Biblioteca de Catalunya (i gràcies a la Perla 29 i l’Oriol Broggi) hem vist que “Boscos”, “Cels”, “Litoral” han seguit la mateixa línea d’èxit a Barcelona.

Dir que ès un text potent i colpidor és quedar-se curt. En tot moment ens parla de la mort, els propis sentiments que amb l’expressió i la veu de l’Ernest Villegas ens ha robat el cor. Com pocs monòlegs, la paraula pren tota la força davant una escenogràfia nua però efectiva i que ens ha agradat a tot el públic assistent a la sala.

Podeu veure la meva opinió complerta al següent enllaç

Tot el que necessites per anar al teatre

Un obús al cor

Un obús al cor

Un obús al cor, el monòleg més intens de l’autor d’Incendis, Wajdi Mouawad, amb Ernest Villegas

SINOPSI

‘Un obús al cor’, una bomba explosiva que replanteja de nou els vincles amb els pares, la veritat de la vida i l’avidesa de la mort. Una producció incentivada per Ernest Villegas, que juntament amb Oriol Broggi i Ferran Utzet, aixequen aquest monòleg intens i despullat on la paraula de Mouawad té la força que ja vam descobrir a Incendis i Cels. Un text d’un altíssim voltatge que recull l’univers narratiu de Mouawad, escenes i personages que s’entrecreuen i que procedeixen de tots els textos escrits.

 

Video
Fotos
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Neus Mònico Fernández
    Neus Mònico Fernández
    12345

    Des de que vaig descobrir a Wajdi Mouawad en l’obra “Incendis” que es va poder veure a La Biblioteca de Catalunya, gràcies a l’Oriol Broggi, vaig quedar bastant impactada i alhora atrapada per les paraules d’aquest autor libanocanadenc.
    Així que després d’“Incendis”, he intentat de veure totes les obres d’aquest autor que s’ha programat a Barcelona: “Boscos”, “Cels”, “Litoral”, “Les lames d’Edipe” i “Inflammation du verve vivre”.

    “Un obús al cor” ha estat la última que he pogut veure, i ha estat al Teatre Auditori Can Palots de Granollers, després d’Incendis haig de reconèixer que és la que més m’ha agradat de tot el que he vist fins ara de Mouawad.

    Es tracta d’un monòleg. Un jove en plena nit rep una trucada i fa un viatge en autobús cap a l’hospital on agonitza la seva mare. Durant aquest viatge ell mantindrà una lluita amb el que l’envolta i una lluita contra si mateix. Un viatge on farà un repàs de la vida i dels vincles amb la família.

    A un obús al cor trobem quasi tots els elements que defineixen l’obra d’aquest escriptor tant en la forma com amb els temes: l’incest, la malaltia ,la mort, la guerra, una trucada de telèfon, l’exili,… podríem fins hi tot dir que Un obús al cor és un resum de tota la sèrie de “La sang de les promeses”, (llibre que més endavant compraria i que recomano la seva lectura).

    Que és el que m’ha fascinat d’“Un obús al cor”?

    Un text potent i colpidor que parla dels sentiments, del patiment i de les alegries, un treball d’interpretació extraordinari que m’ha emocionat, amb un Ernest Villegas impressionant, i la magnifica direcció d’Oriol Broggi i Ferran Utzet que han sigut capaços de treure el millor de l’Ernest, i transmetre les paraules i l’essència de Mouawad dalt de l’escenari.

    En definitiva un espectacle d’aquells que n’anomeno rodó i del tot imprescindible.

    06/12/2017
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Soy fan total de Wajdi Mouawad! He visto todo lo que han realizado en BCN e incluso tuve el placer de verlo a él mismo en el Lliure. Y TODO lo que he visto de él me ha entusiasmado! No podía perderme este monólogo que nos ofrecen los amigos de La Perla 29!!

    Empieza la función y sale Ernest Villegas en calzoncillo (las bragas al suelo)
    Lo siento pero es que estoy enamorado de este hombre jajajaa
    Pero basta de bromas. El monólogo es duro e intenso! Cuenta el drama interno de un hijo al despedirse de su madre que está a punto de morir! De cómo afrontar ese momento y de cómo continuar la vida sin ese pilar tan grande que es una madre.
    Bravo Ernest porque solo, sin escenografía y sin casi artificios nos has tenido a todo el público embobados y al borde de las lágrimas durante esa hora y vente. Nos ha encantado!!

    25/11/2016
Articles relacionats
El dolor de Mouawad explota amb 'Un obús al cor'

El dolor de Mouawad explota amb 'Un obús al cor'

14 Novembre 2016

Hi ha obres que marquen un abans i un després. Incendis és una d’aquestes. L’obra de Wajdi Mouawad va quedar gravada a la retina del públic barceloní. Oriol Broggi ha fet que el dramaturg libanocanadenc sigui un habitual dels escenaris catalans. Després de Cels i Litoral, aquesta temporada es podrà veure Boscos, que tancarà la tetralogia La sang de les promeses. Ara, a més, el director de La Perla 29 i Ferran Utzet codirigeixen un monòleg interpretat per Ernest Villegas que condensa, en una hora, totes els seus temes habituals: la identitat, l’emigració, la guerra, la incomunicació amb els pares i la repetició de la història. A la Biblioteca de Catalunya del 17 de novembre al 18 de desembre.

La Perla 29 presenta nova temporada amb grans textos de Lorca, Mouawad i Goldoni

La Perla 29 presenta nova temporada amb grans textos de Lorca, Mouawad i Goldoni

21 Juliol 2016

Després d’una temporada “de risc” i experimentació de nous llenguatges –en paraules del director de La Perla 29, Oriol Broggi–, la companyia torna als espectacles de repertori amb grans textos […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.