Todas las noches de un día
20/05/2019
L’hivernacle dels records

Aquest íntim i pertorbador melodrama d’Alberto Conejero ens explica la història d’una dona trencada i el seu reservat jardiner. L’autor barreja els grans temes propis d’aquest gènere, com són l’amor impossible, l’eterna espera o el pes dels records, amb elements propis del thriller per a oferir-nos una història intrigant i poètica a parts iguals. Partint de l’interrogatori policial al qual s’enfronta el jardiner Samuel després de la desaparició de Silvia, anem descobrint la història darrere d’aquests misteriosos personatges de forma ben dosificada en el temps.

La direcció de Luis Luque aconsegueix potenciar la força del text amb uns personatges plens de matisos i una ambientació fantasmagòrica. Cal destacar l’increïble treball actoral de Carmelo Gómez i Ana Torrent, que lluny de caure en la sovint excessiva artificiositat del gènere, aconsegueixen una interpretació versemblant sense sacrificar cap de les emocions en joc. Però a més d’aquestes dues bèsties escèniques, existeix un tercer personatge omnipresent que ens captiva, l’hivernacle. L’espai adopta un paper crucial en la construcció del relat. Un espai simbòlic, asfixiant, decadent però esperançador alhora. Un refugi que protegeix als personatges al mateix temps que els condemna.

Tot el que necessites per anar al teatre

Todas las noches de un día

Todas las noches de un día

Carmelo Gómez i Anna Torrent protagonitzen Todas las noches de un día, un poema dramàtic que gira al voltant dels records del passat.

Sinopsi

Envoltat d’urbanitzacions, en algun lloc prop de nosaltres, sobreviu un vell jardí amb el seu hivernacle. Però ha passat molt temps des que els veïns van veure per últim a vegada la Silvia, la propietària de la casa. Allí només queda el Samuel, el jardiner, maldat per preservar aquest racó oblidat.

Todas las noches de un día comença quan la policia acudeix a la casa per intentar descobrir el parador de la Silvia, comença un combat entre la vida i els records, entre l’amor i els seus fantasmes.

Video
Valoració col·laboradors

Valoració espectadors
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
    12345

    Carmelo Gómez construeix a Samuel, el jardiner, introvertit, de natural poc parlador que, però, quan arriba la policia, no té més remei que explicar la seva versió de la desaparició de la Sílvia. Una cosa tosc en les formes ( “… sóc un home simple”), Samuel no pot ocultar el seu amor per la propietària de la casa, una dona fràgil i turmentada que oculta la seva altra vida, la que porta extramurs de la casa, que no sembla fer-la especialment feliç. Samuel, mentrestant, es capbussa febrilment en la cura del jardí durant hores i hores, sense deixar de pensar en la Sílvia, tot i que alhora, contenint el foc de la seva passió per aquesta magnètica dona. Luis Luque ha envoltat els dos personatges d’una atmosfera inquietant, en certa manera irreal, que fa impossible la comunicació profunda dels dos personatges i plena de dubtes sobre el que li ha passat realment a Sílvia. L’arribada de la policia és la prova real que aquest cuidat jardí dista molt de ser el de l’Edèn. https://gaudintdelteatre.wordpress.com/2019/06/08/todas-las-noches-de-un-dia/

    09/06/2019
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    12345

    Melodrama? thriller? No sé muy bien cómo calificar esta obra de teatro.
    En el escenario aparece Samuel, siendo interrogado en el hinvernadero donde lleva 15 años trabajando. La policia busca a su jefa, la señora de la casa, de la que Samuel se enamoró prácticamente conocerla.
    15 años de soledad, de vivir ellos dos en esa casa, de silencios, frustraciones, amores no correspondidos.
    Donde está la señora? Porque ha desaparecido?
    La obra nos dará la respuesta.

    Sobretodo tengo que destacar la gran interpretación de Carmelo Gomez y de Ana Torrent. Me han gustado mucho!
    La escenografía es bastante vistosa y la iluminación cumple muy bien su cometido.
    Quizás la musiquilla que se ha escuchado durante algunos tramos del relato me han sacado de contexto. Pero nada importante.
    La he disfrutado mucho!

    19/05/2019
  • damian Mena garrido

    Un drama lent í anodí només salvat per la interpretació de la gran parella d’actors

    19/05/2019
Articles relacionats
Carmelo Gómez: "Todas las noches de un día és teatre de la paraula i de la poesia"

Carmelo Gómez: "Todas las noches de un día és teatre de la paraula i de la poesia"

8 Maig 2019

El Teatre Goya ha presentat Todas las noches de un día, un text d’Alberto Conejero que compta amb la direcció de Luis Luque. El vicepresident d’Art i Continguts del Grup Focus, Jordi González, ha obert l’acte molt agraït de “tornar […]

Cal ser usuari de Teatre Barcelona
Uneix-te, és gratuït! Ja som més de 80.000

Ja estàs registrat?

He oblidat la contrasenya

Crear usuari

Información básica sobre protección de datos: Responsable: Escenes i Publics, SL. Finalidad: desarrollar su actividad comercial, cumplir las contrataciones realizadas por los usuarios y remitir comunicaciones comerciales personalizadas en base a un perfilado a los usuarios (en caso que nos autoricen a ello). Legitimación: Consentimiento del interesado. Destinatarios: Escenes i Publics, SL y proveedores legitimados externos. Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos como se explica en la información adicional. También se puede instar reclamación ante la agpd.es.